TY - BOOK ID - 29570810 TI - Handboek voor leraren. AU - Geerts, Walter Maarten AU - van Kralingen, René. PY - 2011 SN - 9789046902509 PB - Bussum Coutinho DB - UniCat KW - 454.2 KW - 472.7 KW - 481.7 KW - Beginnende leraren KW - Competenties KW - Didactiek (Vakdidactiek) KW - Didactische werkvormen KW - Evaluatie KW - Gespreksvaardigheden KW - Groepsdynamica KW - Intercultureel onderwijs KW - Klasmanagement KW - Leren KW - Leren leren KW - Lesvoorbereidingen KW - Secundair onderwijs KW - Toetsen KW - Werkvormen KW - Zorgverbreding KW - didactiek (ler) KW - lerarenopleiding (ler) KW - De leraar en zijn opleiding KW - Onderwijsstijlen KW - 112717.jpg KW - Leraren KW - Onderwijsstrategieën KW - De onderwijzer en zijn opleiding KW - Teacher education. Teacher's profession KW - Didactics KW - lerarenberoep KW - teachers colleges [buildings] KW - lerarenopleiding KW - didactiek KW - departement Algemeen 11 UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:29570810 AB - In het Handboek voor leraren vind je de basis die nodig is om een succesvolle leraar te worden. In het eerste deel staan de leerpsychologietheorieën en de didactiek die daarop is afgestemd centraal. Deel twee bespreekt de relatie tussen de leraar en de leerling. Er wordt ingegaan op communicatie en interactie met groepen, maar ook op het omgaan met individuele leerlingen. Bijbehorende thema's zijn pesten, ordehandhaving en conflicthantering. In deel drie beschrijven de auteurs het Nederlandse onderwijssysteem met onderwerpen zoals de schoolorganisatie, de schoolcultuur en de verschillende schooltypes. Daarnaast wordt ingegaan op de relatie tussen school en omgeving. Deel vier ten slotte, gaat in op de persoonlijke en professionele ontwikkeling van leraren. (Bron: covertekst) ER -