TY - BOOK ID - 2986251 TI - Puur plezier : spelsuggesties voor de basisschool AU - Van der Aalsvoort, Diny AU - Kwakkel-Scheffer, Nettie AU - De Vries, Anthon PY - 2006 SN - 9033459337 PB - Leuven Acco DB - UniCat KW - Basisonderwijs. KW - Spelen. KW - basisonderwijs KW - spelen KW - Didactics of sports and games KW - Orthopedagogics KW - Didactics of Kindergarten KW - didactische werkvormen KW - Didactics of primary education KW - #PBIB:+110.59 KW - Spel KW - #KVHB:Basisonderwijs KW - #KVHB:Spel KW - 474.9 KW - didactiek KW - 622.1 KW - Basisonderwijs KW - Spelactiviteiten KW - Improvisatie KW - Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) KW - Sensomotoriek KW - Sensopathisch spel KW - Spelen KW - 796.1 KW - Didactiek KW - Kenmerken KW - Onderwijs KW - Ontwikkeling KW - 471.6 KW - 477.8 KW - Lichamelijke opvoeding; ba.o KW - Spel; opvoeding KW - Spelen : basisonderwijs KW - Spelletjes : kleuteronderwijs KW - 061483.jpg KW - Spelen ; basisonderwijs KW - Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Andere KW - didactiek basisonderwijs - overige onderwerpen KW - Kinder- en gezelschapsspelen KW - Overige onderwerpen KW - Lager onderwijs KW - Kleuteronderwijs KW - Spelactiviteit KW - 433.6 KW - kind, spel en speelgoed KW - didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:2986251 AB - Dat kinderen naast het schoolse leren ook spelen, dat ze graag spelen en dat ze ook moeten kunnen spelen, daar is vaak weinig aandacht voor. Wat is spelen, wat is het belang ervan en op welke manieren spelen ze? Leerkrachten bouwen zo een band op met de kinderen, ze leren ze beter kennen in hun ontwikkeling en leren te signaleren waar mgoelijk extra zorg nodig is. Leerkrachten leren in dit boekje ook hoe je het spelen van kinderen kunt stimuleren : door ruimte te geven, materialen beschikbaar te stellen en mee te gaan in de beleving van het kind. Het grootste deel van het boek bestaat uit een breed en rijk overzicht van allerlei manieren van spelen met veel concrete suggesties: voor de reguliere basisschool (kleuterklas en lagere school), individueel en voor een kleine of grote groep en gerelateerd aan verschillende vak- en vormingsgebieden. Steeds wordt het belang benadrukt van creativiteit en improvisatie en in elke spelcategorie wordt ingegaan op de vraag wanneer extra zorg gewenst is. ER -