TY - BOOK ID - 29872644 TI - War and the media : Propaganda and persuasion in the Gulf War PY - 1998 SN - 0719055504 PB - Manchester Manchester University Press DB - UniCat KW - 800 Collectie Vlaams Vredesinstituut KW - 813 Methodologie KW - 821.5 Mensenrechten KW - 842 Media KW - 842.1 Propaganda KW - 844 Sociale Structuur KW - 855 Oorlogsvoering KW - 855.4 Militaire interventies KW - 871.2 Zware wapens KW - 876 Veiligheidspolitiek KW - 876.1 Defensie KW - 882.4 Noord-Amerika KW - 883.4 West-Azië KW - 800 Collectie Vlaams Vredesinstituut. KW - 813 Methodologie. KW - 821.5 Mensenrechten. KW - 842 Media. KW - 842.1 Propaganda. KW - 844 Sociale Structuur. KW - 855 Oorlogsvoering. KW - 855.4 Militaire interventies. KW - 871.2 Zware wapens. KW - 876 Veiligheidspolitiek. KW - 876.1 Defensie. KW - 882.4 Noord-Amerika. KW - 883.4 West-Azië. UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:29872644 AB - De tweede Golfoorlog was de meest gemediatiseerde oorlog uit de geschiedenis. In dit boek worden de pogingen van zowel de coalitie als van Irak om een greep te krijgen op de publieke opinies uitvoerig bekeken. Hoe werd het propagandawapen in deze oorlog ingezet en wat waren de verschillen met wat er werkelijk gebeurde en datgene wat kijkers en lezers, voornamelijk in de VS en Groot-Brittannië, te zien kregen. De auteur doceert Internationale Communicatie aan de universiteit van Leeds. ER -