ID - 29999625 TI - Behandeling van leesproblemen : Technieken om leeszwakke kinderen te begeleiden PY - 2003 SN - 9789030196099 9789030196372 9030179384 PB - Mechelen Wolters Plantyn DB - UniCat KW - Leesstoornissen. KW - leesproblemen KW - Orthopedagogics KW - Didactics of Dutch KW - dyslexie KW - Didactics of primary education KW - Social policy and particular groups KW - Dyslexie KW - Leesstoornissen ; kinderen KW - #KVHB:Leesstoornissen KW - 464 KW - leerproblemen KW - orthopedagogiek KW - 073397.jpg KW - Leesstoornissen ; basisonderwijs KW - kinderen met leerproblemen KW - PXL-Education 2015 KW - Nederlandse taal voor anderstaligen KW - volwassenenonderwijs KW - Nederlands als tweede taal KW - Spraakkunst KW - Nederlands KW - leerboeken KW - taalontwikkeling KW - NT2 KW - 838.5 Nederlands voor anderstaligen KW - Kinderen KW - Lezen KW - Lager onderwijs KW - Zorgverbreding KW - Leesproblemen KW - Kind KW - Leesprobleem KW - Jeugd KW - Media KW - Ontwikkelingsstoornis KW - Fysiotherapie KW - Schrijven KW - Spel KW - Contains audio-visual material UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:29999625 AB - Gebaseerd op een jarenlange ervaring met dyslectische kinderen, hun ouders en taakleerkrachten, en gesteund door zijn werkzaamheden in het kader van het project Leerhulp van de vrije centra voor leerlingenbegeleiding, heeft de auteur aanpakken voor lezen ontwikkeld waarmee de leesmoeilijkheden van kinderen kunnen worden aangevat. Deze in totaal 25 aanpakken worden in dit boek uitgewerkt. Bij elke aanpak vermeldt de auteur voor welke fase in het leesonderwijs en voor welke leesproblemen hij bedoeld is, en of hij ook bestemd is voor de ouders van het dyslectische kind. Dat laatste is zeer belangrijk: het kind zal hoe dan ook meer tijd aan lezen moeten besteden en dat zal grotendeels thuis moeten gebeuren. ER -