TY - BOOK ID - 349241 TI - Het grote gesprekkenboek : een praktische leidraad voor HR-professionals en leidinggevenden AU - Van Den Berg, Jacco AU - Klijs, Mecheline PY - 2011 VL - vol. 2011-2 SN - 9789046535783 PB - Mechelen Kluwer DB - UniCat KW - gespreksmodellen KW - personeelsmanagement KW - Personnel management KW - Industrial psychology KW - 658.310 KW - 658.3 KW - 331.115 KW - 007.7 KW - 65.012.45 KW - 097 Personeelsbeleid KW - Gesprekstechniek (onderhandelen) KW - Human Resource Management (HRM) KW - Communicatie in organisaties KW - Onderhandelen KW - Sociale vaardigheden KW - Solliciteren KW - Slechtnieuwsgesprek (waarheidsmededeling) KW - Conversation Gesprek KW - S20110141.jpg KW - communicatie in organisaties KW - personeelsbeleid KW - onderhandeling KW - functioneringsgesprek KW - Personeelsbeheer en administratie KW - sociaal beleid in het bedrijf - personeelsbeleid - personeelwerk - human resource management (zie ook 361.411) KW - selectie van werknemers - keuze van werknemers - personeelsselectie KW - communicatie - sociale vaardigheden KW - communicatie in organisaties - informatie in organisaties (zie ook 361.521.81) KW - 65.012 KW - 007 KW - 658.32 KW - Provincie West-Vlaanderen KW - Gesprekstechnieken KW - Personeelsmanagement KW - Verbale communicatie KW - Functioneringsgesprekken KW - Sollicitatiegesprekken KW - Feedback KW - Communicatieve vaardigheden KW - Managementvaardigheden KW - Monograph KW - Gesprekstechniek KW - Functioneringsgesprek KW - Sollicitatiegesprek UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:349241 AB - 1.Communicatie 2.Het selectiegesprek 3.Het arbeidsvoorwaardengesprek 4.Het introductiegesprek 5.Het adviesgesprek 6.Het conflictoplossend gesprek 7.Het onderhandelingsgesprek 8. Het loopbaancoachingsgesprek 9.Het slechtnieuwsgesprek 10.Het exitgesprek 11.Het feedbackgesprek 12.Het functioneringsgesprek 13.Het POP-gesprek 14.Het beoordelingsgesprek 15.Het correctiegesprek 16.Het coachingsgesprek 17.Het verzuimgesprek Het voeren van gesprekken is voor de HR professional en de lijnmanager een dagelijkse bezigheid. Ieder gesprek kent zijn eigen voorbereiding, valkuilen, dynamiek, fases en emoties. Vaak verlopen de gesprekken anders dan verwacht en misschien wel gehoopt. Het is dan ook de kunst om van die gesprekken effectieve gesprekken te maken. Het boek is geschreven door professionals. Zij voeren dagelijks gesprekken over uiteenlopende onderwerpen en hebben in dit boek hun ervaringen, leermomenten, tips en tools op een uitermate praktische wijze verwoord. In dit boek komen de volgende gesprekken aan bod: selectiegesprek, arbeidsvoorwaardengesprek, introductiegesprek, adviesgesprek, conflictoplossend gesprek, onderhandelingsgesprek, loopbaancoachingsgesprek, slechtnieuwsgesprek, exitgesprek, feedbackgesprek, functioneringsgesprek, POP-gesprek, beoordelingsgesprek, correctiegesprek, coachingsgesprek, verzuimgesprek. Na een theoretische inleiding, boordevol met tips en tools, vragenlijsten, stappenplannen en voorbeeldvragen, beantwoorden lijnmanagers, (een HRD-consultant, een manager Learning & Development, een casemanager, HR-professionals, een gemeentesecretaris en directeuren) veel voorkomende vragen, sommen do's and don'ts op, wijzen op valkuilen en delen met de lezer het gesprek waar zij het meeste van hebben geleerd. (Bron: covertekst) ER -