TY - BOOK ID - 391200 TI - Dames moet je kussen en moppen vertellen mag niet : zakelijke etiquette versus zakelijke omgangsvormen in Vlaanderen AU - Beckers, Ann AU - Merckx, Dominique PY - 2011 SN - 9789087640897 PB - Gent Story Publishers DB - UniCat KW - etiquette KW - zakentaal KW - intermenselijke relaties KW - Social psychology KW - Dutch language KW - Usage (linguistic) KW - Business Dutch KW - Business communication KW - Etiquette KW - Sociale psychologie KW - 695.2 Omgangsvormen KW - 005.912.2 KW - zakelijke etiquette KW - 395 KW - 65.012.4 KW - Omgangsvormen KW - Zakelijke communicatie KW - communicatie KW - Social learning talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit duurzaam gedrag KW - 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management KW - Management. Directorate. Technique and methods of management KW - contacten met het publiek KW - Vlaanderen KW - Sociale vaardigheden KW - Communicatieve vaardigheden KW - Non-verbale communicatie KW - Vergaderen KW - Telefoneren KW - Omgangsvorm KW - Emigratie KW - Schrijven KW - Tekst UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:391200 AB - Beïnvloeden zakelijke omgangsvormen uw professioneel succes ? Maken of kraken ze een deal ? Wat ligt gevoelig en wat niet ? En ligt ondernemend Vlaanderen hier überhaupt wakker van ? Het was de bedrijfswereld die deze vragen stelde. Het was ook de bedrijfswereld die hierop veel antwoorden gaf. Ann Beckers en Dominique Merckx, twee dynamische zakenvrouwen, brachten de basisregels van het zakelijk verkeer en de mening van ondernemend Vlaanderen hierover in kaart. Ze bundelden hun bevindingen in een vlot naslagwerk, doorspekt met interessante wetenswaardigheden, visies, meningen, anekdotes en tips. Heel wat gezaghebbende ondernemers verleenden hun medewerking en kwamen aan het woord. De belangrijkste aspecten van het zakenleven komen in het boek aan bod: zakelijke afspraken, (online) vergaderen, professioneel telefoneren, efficiënt mailen, productief netwerken, sociale media, intermenselijke communicatie (verbaal en non-verbaal),... Succesvol zakendoen is en blijft mensenwerk en heeft veel te maken met vertrouwen en respect. Uw omgangsvormen zijn ongetwijfeld een ideaal instrument om u te onderscheiden van uw concurrenten. De uitdaging is om dit instrument goed te leren bespelen! Niet iedereen beschikt immers over het aangeboren talent om een muzikaal genie te worden, maar met de juiste noten komt u al een heel eind op weg. Met dit boek beschikt u alvast over een partituur. Bron : http://www.boekenbank.be ER -