TY - BOOK ID - 47811363 TI - Timemanagement voor docenten PY - 2008 SN - 9789031352487 9789031377299 PB - Houten Bohn Stafleu Van Loghum DB - UniCat KW - Teacher education. Teacher's profession KW - Didactic strategies KW - Higher education KW - HO (hoger onderwijs) KW - efficiëntie KW - evaluatie (onderwijs) KW - arbeidsbelasting KW - coaching KW - stagebegeleiding KW - tijdmanagement KW - lesgeven KW - #KVHB:Didactiek KW - #KVHB:Doceren KW - #KVHB:Hoger onderwijs KW - #KVHB:Timemanagement KW - docenten KW - hoger onderwijs KW - onderwijs KW - timemanagement KW - werkbelasting KW - werkdruk KW - 489.4 KW - Werkdruk KW - overbelasting KW - 371.3 KW - Didactiek (didactische werkvormen) KW - Onderwijs KW - Time-management (tijdsbeheer) KW - 367.7 KW - time management KW - 458.1 KW - Hoger onderwijs KW - Leraren KW - Lerarenopleiding KW - Timemanagement KW - 091781.jpg KW - Tijdmanagement ; leraren KW - Didactiek (hoger onderwijs) KW - Tijdsbesteding KW - Leraren hoger onderwijs KW - Efficiëntie KW - examinering KW - les KW - onderwijsvernieuwing KW - vergadertechnieken KW - Leraar hoger onderwijs KW - Werklast UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:47811363 AB - Elke docent heeft regelmatig met piekbelasting in zijn onderwijspraktijk te maken. Ook structurele overbelasting komt in het onderwijs voor. Dit boek helpt docenten werkdruk in beeld te brengen en de oorzaken van werkdruk te achterhalen. Zij worden in dit boek individueel en op teamniveau in staat gesteld werkdruk te lijf te gaan door hun kernactiviteiten te analyseren. Er worden allerlei tips en tools gegeven om tot efficiënte onderwijssessies, coachings- en begeleidingsessies, toetsen en beoordelingen, vernieuwingsoperaties en vergaderingen te komen. Er worden suggesties gegeven om werkdruk op korte én lange termijn te verminderen. Het ervaren van werkdruk blijft een persoonlijke zaak. Om tot zelfanalyse en vergelijking met collega's te komen, worden er verschillende instrumenten aangeboden ER -