TY - BOOK ID - 49152708 TI - Communicatie zonder frustratie in het onderwijs : versterk de relatie met je leerling, je collega en jezelf! PY - 2019 SN - 9789401464574 940146457X PB - Leuven LannooCampus DB - UniCat KW - 454.22 KW - onderwijsstijlen KW - didactiek KW - communicatie KW - management KW - onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen KW - Communicatie ; onderwijs KW - Communicatie KW - Onderwijs KW - Relatie leraar - leerling KW - Gesprekstechnieken KW - Feedback KW - Geweldloze communicatie KW - Kinderen KW - Jeugd KW - Probleemgedrag KW - Trauma KW - Relatie leraar - ouder KW - onderwijs KW - Teacher education. Teacher's profession KW - School management KW - interpersonele communicatie KW - leraren-leerling relatie KW - lerarenberoep KW - pedagogiek KW - communicatiesociologie KW - communicatiepsychologie KW - communicatievaardigheden KW - PXL-Central Office 2020 KW - onderwijskunde KW - gespreksvaardigheden KW - 316:77 KW - 316:77 Sociologie --(algemeen)-:-Fotografie KW - Sociologie --(algemeen)-:-Fotografie KW - Communicatie in het onderwijs KW - 371.39 KW - Gesprekstechniek KW - Kind KW - Psychotrauma KW - Media KW - Ontwikkelingsstoornis KW - Fysiotherapie KW - Opvoeding KW - Pedagogiek KW - Statistische gegevens KW - Sport KW - Jongere KW - Relatie leraar-leerling KW - 370.030 KW - 371.213 UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:49152708 AB - Er is geen gebied waarin zoveel goed of fout kan gaan als in communicatie. Elkaar begrijpen is een kiem van inspiratie. Niet begrepen worden een bron van frustratie. Effectief met elkaar communiceren is behoorlijk lastig. Want hoe zorg je ervoor dat de ander snapt wat jij wilt zeggen? Terwijl het voor jou toch heel duidelijk is wat je zegt. Gedrag lokt emotie uit. Het blijkt nog een hele kunst om effectief met elkaar te communiceren, zonder elkaar te veroordelen, in verwijten te vervallen of elkaar in de haren te vliegen. Als dat wel gebeurt is het zinvol om je communicatiestijl te veranderen.Luisteren we aandachtig genoeg om echt te begrijpen wat de ander zegt? Durven we te zeggen wat er echt toe doet? Begrijpen we waarom we steeds in ineffectieve patronen terechtkomen? Goede communicatie op school is een win-win situatie voor alle betrokkenen. Het is het fundament en het zijn de bouwstenen van betekenisvolle relaties. Effectief communiceren is een vaardigheid waar je je hele leven plezier aan beleeft!Bron: https://www.lannoo.be/nl/communicatie-zonder-frustratie-het-onderwijs ER -