TY - BOOK ID - 530515 TI - Normale kinderen : ze bestaan nog AU - Peerlings, Wendy AU - Geuens, Sam PY - 2013 SN - 9789401405669 PB - Leuven LannooCampus DB - UniCat KW - Leer- en gedragsproblemen. KW - Developmental psychology KW - psychopathologie KW - orthopedagogiek KW - kinderpsychologie KW - leerstoornissen KW - Orthopedagogics KW - opvoedingsproblemen KW - pedagogiek KW - Learning disabled children KW - Identification KW - Moral and ethical aspects KW - #KVHB:Leerstoornissen KW - #KVHB:Orthopedagogie KW - Leerstoornissen ; kinderen ; diagnostiek KW - gedragsproblemen KW - Gedragsstoornissen ; kinderen ; diagnostiek KW - Psychische stoornissen ; kinderen ; diagnostiek KW - 464 KW - Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) KW - Ontwikkelingsproblemen KW - stigmatisering KW - 376 KW - Diagnostiek KW - Leerstoornissen KW - Onderwijs KW - 460.2 KW - Kinderen met leerproblemen KW - Orthopedagogie KW - diagnostiek KW - kinderen met leerproblemen KW - 376.5 KW - 376.5 Onaangepasten: onderwijs. Gedragsgestoorden opvoeding. Moeilijk opvoedbare kinderen. Opvoedingsmoeilijkheden KW - Onaangepasten: onderwijs. Gedragsgestoorden opvoeding. Moeilijk opvoedbare kinderen. Opvoedingsmoeilijkheden KW - Leerproblemen KW - Kinderen KW - Gedragsproblemen KW - Psychische stoornissen KW - Zorgverbreding KW - Leerlingbegeleiding KW - Opvoeding en onderwijs KW - ETIKETTERING -- 372 KW - Leerprobleem KW - Kind KW - Diagnose KW - Gedragsprobleem KW - Psychische stoornis KW - Opvoeding KW - Jeugd KW - Media KW - Ontwikkelingsstoornis KW - Fysiotherapie KW - Pedagogiek KW - Statistische gegevens KW - Sport UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:530515 AB - We plakken steeds vaker labels op onze kinderen. Is dat wel terecht? Rekenstoornis, leerstoornis, spellingsstoornis, concentratiestoornis... Kinderen zijn niet anders dan pakweg 30 jaar geleden en toch krijgen ze steeds vaker een 'stoornis' opgeplakt. Waarom? Dit boek wil het maatschappelijk debat op gang trekken. Een terugkeer naar de essentie is nodig, want de overdiagnosticering dreigt uit de hand te lopen. Een boek voor ouders, leerkrachten en therapeuten, maar ook voor beleidsmakers die deze kwestie mee kunnen aankaarten. ER -