TY - BOOK ID - 536470 TI - Van leertheorie naar onderwijspraktijk AU - Van der Veen, Tjipke AU - Van der Wal, Jos PY - 2012 SN - 9789001809249 PB - Noordhoff DB - UniCat KW - Cognitive psychology KW - zelfstudie KW - leertheorieën KW - probleemoplossend denken KW - Objectives of teaching KW - Educational psychology KW - onderwijspraktijk KW - 415.4 KW - Onderwijspraktijk KW - Leerpsychologie KW - Leerstrategieën KW - 419.3 KW - Onderwijspsychologie KW - 450.8 KW - Hogere geestelijke functies KW - leerpsychologie KW - geheugen KW - zelfstandig leren KW - probleemoplossing KW - onderwijzen KW - PHL-Education 12 KW - Onderwijsmethoden KW - Onderwijs KW - Onderwijsmethode KW - Opvoeding KW - Pedagogiek KW - Statistische gegevens KW - Sport UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:536470 AB - Van leertheorie naar onderwijspraktijk relateert inzichten uit verschillende leertheorieën aan het onderwijzen en leren van leerlingen. Vragen als: ’Hoe kan ik leerlingen een bepaald gedrag aan- of afleren?’ of ‘Hoe kunnen leerlingen het best begrippen leren of feiten onthouden?’, worden op heldere wijze beantwoord. De antwoorden worden theoretisch onderbouwd en geïllustreerd met voorbeelden uit de praktijk van het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs. ER -