TY - BOOK ID - 554831 TI - De PR-factor : succesvol bedenken, maken en verspreiden van nieuwswaardige content AU - De Barros Barbosa, Carla AU - Van Der Linden, Christine PY - 2013 SN - 9789491560538 PB - Amsterdam Adformatie Groep DB - UniCat KW - Journalism KW - Applied marketing KW - Advertising. Public relations KW - productmanagement KW - productintroducties KW - PR (public relations) KW - merkdenken KW - reclameboodschappen KW - Public relations KW - Nieuws KW - Public relationstechnieken KW - Storytelling KW - Nieuwsgaring KW - E-books KW - Monograph KW - PXL-Business 2014 KW - public relations KW - medialandschap KW - Communicatie. KW - Marketing. KW - PR. KW - 690 Media, mediarecht KW - #KVHA:Taalkunde KW - #KVHA:Communicatie KW - #KVHA:PR KW - 091 KW - PR KW - 659.4 KW - marketing KW - reclame KW - communicatie KW - Externe communicatie ; ondernemingen KW - Public relations. P.R.$9UDC KW - 007 UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:554831 AB - Steeds vaker grijpen bedrijven naar PR als instrument om hun merk en producten in de spotlights te krijgen. Eenmaal succesvol lijkt het voor de buitenwereld vaak een toevallige samenloop van omstandigheden, in de praktijk is het bijna altijd het gevolg van een goed doordachte strategie.Bedenken, maken en verspreiden van nieuwswaardige content In het nieuwe boek De PR-factor geven Marketing-PR-professionals Christine van der Linden en Carla de Barros Barbosa praktische tips en inzichten voor het bedenken, maken en verspreiden van nieuwswaardige content. Van het uitzetten van de strategie tot een contentanalyse en het bepalen van de juiste doelgroepen. Ook krijgen lezers een kijkje in het hoofd van de gemiddelde journalist. Hoe beoordelen ze nieuws, waar knappen ze op af en wanneer worden ze echt enthousiast van een onderwerp? De PR-factor is onmisbaar leesvoer voor marketeers en communicatieprofessionals die hun boodschap willen teruglezen in krantenkolommen en magazines, op blogs en andere nieuwssites.Geslaagde voorbeeldenPR goed en slim inzetten, betekent meer mensen bereiken op een geloofwaardige manier, vertelt De Barros Barbosa. In het boek staan veel succesvolle PR showcases uit de praktijk, onder meer over het eiland Aruba, National Geographic Channel en het 170-jarig bestaan van C&A. De PR-factor toont aan dat PR een methodische aanpak vergt en meetbaar bijdraagt aan het behalen van de bedrijfsdoelstellingen. Bron : http://shop.adformatie.nl/ ER -