TY - BOOK ID - 61528439 TI - Lesson Study : samen de klaspraktijk voor leerlingen verbeteren AU - Bodvin, Kathleen AU - Barbier, Katelijne AU - Struyf, Elke AU - Donche, Vincent PY - 2020 SN - 9789463798440 PB - Leuven Acco DB - UniCat KW - Didactic strategies KW - Didactics KW - leraren-leerling relatie KW - Didactiek KW - Sociaalwetenschappelijk onderzoek KW - Teacher education. Teacher's profession KW - praktijkonderzoek KW - onderwijsonderzoek KW - Lesson Study KW - Teamteaching KW - Leraren KW - Professionalisering KW - Praktijkonderzoek KW - Teamwerk KW - Differentiatie KW - Hoogbegaafde kinderen KW - Onderwijs KW - Onderwijsonderzoek KW - Onderwijsontwikkeling KW - Leraar KW - Hoogbegaafdheid KW - Kind KW - Jeugd KW - Media KW - Ontwikkelingsstoornis KW - Fysiotherapie KW - Opvoeding KW - Pedagogiek KW - Statistische gegevens KW - Directie KW - Sport UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:61528439 AB - Wil jij jouw onderwijs nog beter afstemmen op je leerlingen? Wil je samen met jouw collega?s aan de slag als onderzoeker in de eigen klaspraktijk? Bekijk lesgeven eens door een andere bril en start met Lesson Study.Je vertrekt als team vanuit een concrete onderzoeksvraag en ontwerpt samen een onderzoeksles om de klaspraktijk voor (een groep) leerlingen te verbeteren. Je verzamelt data bij je leerlingen en vraagt je op basis daarvan af of het vooropgestelde doel bereikt is.Lesson Study is een methode die internationaal zijn meerwaarde heeft bewezen. In het schooljaar 2018-2019 gingen drie lerarenteams uit het lager onderwijs en drie lerarenteams uit het secundair onderwijs aan de slag met de Lesson Study-methodiek. In het kader van het project TALENT werd de focus gelegd op cognitief begaafde leerlingen. Op basis van hun intensieve praktijkervaringen en in lijn met wat werkt in de praktijk schreven de auteurs dit boek. Het zit vol met nuttige aanbevelingenen tools voor het uitvoeren van een Lesson Study.( https://www.acco.be/nl-be/items/9789463798440/Lesson-Study ) ER -