TY - BOOK ID - 65554271 TI - Fan van Frans : zo pak je het aan in de basisschool AU - Bijnens, Helena AU - Buyck, Tamara AU - Dewaele, Katrien AU - Martens, Liesbeth AU - Schouterden, Sofie AU - Van den Berghe, Ellen AU - Van Den Berk, Brenda AU - Wouters, Carmen PY - 2020 SN - 9789089319128 9789463931809 PB - Gent Owl Press DB - UniCat KW - Didactic strategies KW - Didactics of French KW - leermiddelen KW - lesvoorbereiding KW - talenonderwijs KW - taalverwerving KW - lager onderwijs KW - Franse taal ; basisonderwijs KW - Franse taal KW - basisonderwijs KW - Basisonderwijs KW - Didactiek KW - Frans KW - kleuteronderwijs KW - Lager onderwijs KW - Kleuteronderwijs KW - Didactics of primary education KW - tweede-taalverwerving KW - 475.34 KW - didactiek basisonderwijs - Frans UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:65554271 AB - Studenten in opleiding, onderwijzers in het werkveld, lerarenopleiders en allen die fan van Frans zijn, krijgen in dit handboek een didactisch kader gepresenteerd voor Frans in de basisschool. De acht auteurs van vier hogescholen willen met dit handboek een gedragen visie weergeven van de recente didactiek voor Frans in de basisschool. Hierbij is er aandacht voor zowel taalinitiatie als voor de functionele kennis (uitspraak, woordenschat en grammatica) en de vaardigheden (luisteren, lezen, spreken, mondelinge interactie en schrijven) van het formeel onderwijs. Fan van Frans toont hoe je Frans als vreemde taal op een goede manier kan aanleren in de klas. Daarbij wordt onder andere gefocust op de differentiatie, de evaluatie en de feedback die onontbeerlijk zijn in het vreemdetalenonderwijs. Daarnaast reiken de auteurs allerhande liedjes, gedichten, video’s, prentenboeken, taalspelletjes en online tools aan, om Frans een extra boost te geven. Veel van dat materiaal wordt bovendien kant-en-klaar ter beschikking gesteld via een online platform. De didactische tips, voorbeelden en good practices in dit boek bieden de nodige inspiratie voor iedereen die fan wil worden van Frans. ER -