TY - BOOK ID - 8864534 TI - Ik zie alleen de tranen : zinvol observeren van kleuters PY - 1999 SN - 9033438631 PB - Leuven Acco DB - UniCat KW - Agogiek. KW - Kleuteronderwijs KW - Observatietechnieken KW - Didactiek. KW - Kleuteronderwijs. KW - Didactic evaluation KW - kinderpsychologie KW - observeren KW - kleuteronderwijs KW - Kindergarten KW - early childhood education KW - Observatietechnieken ; kleuteronderwijs KW - #KVHB:Kleuters KW - #KVHB:Observatie KW - didactiek KW - 471.4 KW - observatie KW - 415.3 KW - Betrokkenheid KW - pedagogiek KW - 454.4 KW - Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) KW - Kleuters KW - Observatie KW - Relatie leraar - leerling KW - 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek KW - kleuters KW - 37.02 KW - Didactiek ; kleuteronderwijs KW - Handboek/cursus KW - Oservatie ; evaluatie ; kleuteronderwijs KW - Oservatie KW - Techniek KW - Observeren: kleuters KW - kleuterschool: didactiek KW - didactiek kleuteronderwijs KW - Uitvoerende functies KW - Didactiek; algemeen KW - Evaluatie KW - Observeren KW - Kleuter KW - Observatietechniek KW - Sociaal leren UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:8864534 AB - Elk hoofdstuk behandelt een duidelijk afgebakende deelvaardigheid. Twee doelstellingen staan centraal : * welke acties kan de kleuterleid(st)er plannen, en hoe kan de betrokkenheid van de kleuters worden verhoogd? * hoe kan de leerkracht ervoor zorgen dat zijn / haar observaties zinvol zijn? Ik zie alleen de tranen wil de lezer een houvast bieden om door de bomen nog het bos te zien. Wat is er op de markt? Aan welke criteria beantwoordt het beschikbare aanbod? Wat zijn de voor- en nadelen van de mogelijke alternatieven? Over welke (deel)vaardigheden moet je beschikken bij het gebruik van een bepaalde methode? ER -