TY - BOOK ID - 8887407 TI - Verantwoord meten in het gezondheidszorg-onderwijs : handboek voor beoordeling van leerresultaten AU - Schotten, J.G.M. AU - Robroek, W.C.L. PY - 1997 SN - 9031324272 PB - Houten Bohn Stafleu Van Loghum DB - UniCat KW - Toetsen (onderwijs) KW - didactisch proces KW - gezondheidszorgonderwijs KW - meten van leerresultaten KW - onderwijs KW - 450.6 KW - 613.3 KW - beoordelingsschaal KW - gezondheidszorg KW - kwaliteitsbewaking KW - leerresultaten* KW - verpleegkundige opleiding KW - 371.26 KW - Evaluatie KW - Examen KW - Hoger onderwijs KW - evaluatie (gez) KW - gezondheidszorg (gez) KW - leermethoden (gez) KW - pedagogiek (gez) KW - 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs KW - beoordeling KW - beoordelingsinstrumenten KW - didactiek KW - didactische evaluatie KW - didactische werkvormen KW - evaluatie KW - gezondheidsonderwijs KW - toetsen KW - toetsinstrumenten KW - 489.4 KW - didactisch proces (leerproces) KW - examen KW - kwaliteitsbewaking (audit) KW - leerdoelstellingen KW - leerproces KW - onderwijsstructuur KW - opleidingen KW - Resultaten en selectie KW - Beroep en opleiding KW - Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding KW - Kwaliteitsbewaking KW - Examens KW - 484.4 KW - modulair onderwijs KW - Gezondheidsopvoeding KW - Voeding UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:8887407 AB - Verantwoord meten van leerresultaten is een belangrijk kwaliteitsinstrument voor schoolleiding, vakgroep of curriculumcommissie en docent. Op elk van deze niveaus in de onderwijsorganisatie is het van belang vast te stellen of het programma beantwoordt aan de eisen voor het beoogde resultaat: het afleveren van een vaardige beroepsbeoefenaar.Dit handboek voor beoordeling van leerresultaten biedt gerichte informatie voor de totale onderwijsorganisatie. Na een algemeen inleidend gedeelte over beoordeling van leerresultaten volgt een uitgebreid instrumentarium voor toetsconstructie door de docent, een gedeelte met aanbevelingen voor vakgroepen en curriculumcommissies die invulling geven aan de onderwijs- en examenregelingen en tot besluit een reeks aanbevelingen voor het management-niveau, waar de beleidskeuzes over procedures en faciliteiten gemaakt worden. ER -