ID - 9491293 TI - Nouveau Quartier libre (Plus) 3 : la France AU - De Hert, Jeroen AU - Deveugle, Anja AU - De Waele, Jan PY - 2021 SN - 9789464012255 PB - Kalmthout Pelckmans DB - UniCat KW - Frans KW - 3e leerjaar secundair onderwijs KW - Frankrijk KW - Gerecht (voedsel) KW - Voeding KW - Walloniƫ KW - Bezienswaardigheid KW - Toerisme KW - Schooltaal KW - Klas KW - Grammatica KW - Kaart (geografie) KW - Schoolbooks - Didactic material UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:9491293 AB - De herziening van 'Aardrijkskunde en didcatiek 2' heeft geresulteerd in een Bronnenboek met een geheel nieuwe opzet : eigentijds, flexibel, interactief en full-colour. De belangrijkste kenmerken ervan zijn : -thema's worden niet alleen vanuit de ruimtelijke dimensie benaderd, ook economische, sociale, politieke, culturele, natuurlijke en historische dimensies worden belicht ; -door de koppeling aan een cd-rom met toetsmateriaal, leerroutes en verwerkingsopdrachten kan de pabo-student de leerstof voor het overgrote deel zelfstandig verwerken en zijn vorderingen volgen en evalueren. Cd-rom bij het gelijknamige boek. De herziening van Aardrijkskunde en didactiek2 heeft geresulteerd in een Bronnenboek met een geheel nieuwe opzet: eigentijds, flexibel, interactief en full-colour. De belangrijkste kenmerken van het Bronnenboek zijn: thema's worden niet alleen vanuit de ruimtelijke dimensie benaderd, ook economische, sociale, politieke, culturele, natuurlijke en historische dimensies worden belicht; door de koppeling aan een cd-rom met toetsmateriaal, leerroutes en verwerkingsopdrachten kan de pabo-student de leerstof voor het overgrote deel zelfstandig, eventueel op basis van deficiƫnties, verwerken en zijn vorderingen volgen en evalueren. Uitgangspunt vormen enerzijds de kerndoelen basisonderwijs, anderzijds is de leerstof gebaseerd op het eindniveau van de basisvorming, waardoor de toekomstige leerkracht voldoende boven het niveau van het basisonderwijs komt te staan. Bronnenboek en cd-rom zijn opggebouwd rondom een geografische zienswijze die uitgaat van de route waarnemen, beschrijven, verklaren, generaliseren en waarderen. eenheldere studentgerichte structuur maakt het Bronnenboek geschikt voor diverse onderwijsvormen. (Bron: covertekst) ER -