TY - BOOK ID - 30795866 TI - Het groot werkvormenboek : de inspiratiebron voor resultaatgerichte trainingen, vergaderingen en andere bijeenkomsten AU - Dirkse-Hulscher, Sasja AU - Talen, Angela PY - 2007 SN - 9789052616131 9052616132 PB - Den Haag Academic Service DB - UniCat KW - communicatie KW - leidinggeven KW - management KW - Brainstorming Brainstorming KW - Formation Opleiding KW - Jeux de rôle Rollenspel KW - Méthode des cas Gevallenmethode KW - #KVHA:Lerarenopleiding KW - #KVHA:Onderwijs KW - #KVHA:Onderwijsvormen KW - 499.4 KW - trainingen KW - vergaderen KW - vergadertechnieken KW - werkvormen KW - 305.8 KW - 367.1 KW - Didactische werkvormen KW - Evaluatie KW - Kennismakingsspelen KW - Leergroepen KW - Management KW - Reflecteren (Terugblikken) KW - Teamcommunicatie KW - Training KW - Vergaderen KW - leiding geven KW - personeelsbeleid KW - 65.012 KW - Kennis KW - Leren KW - Methodiek KW - Organisatie KW - Werkvormen KW - Leidinggeven KW - Personeelsbeleid KW - Personeelsmanagement KW - S20100038.JPG KW - didactiek KW - vergadertechniek KW - mondelinge communicatie, discussiëren, gespreks- en interviewtechnieken, spreken in het openbaar, vergadertechnieken KW - Communicatie ; algemeen KW - Leer van de organisatie KW - Bedrijfspsychologie en -sociologie KW - 007 KW - 371.3 KW - 007.1 KW - Leidinggeven. KW - Personeelsbeleid. KW - Didactic strategies KW - Personnel management KW - Mass communications KW - groepsontwikkeling KW - didactische werkvormen KW - lesgeven KW - opleidingen KW - Teacher education. Teacher's profession KW - coaching KW - Communicatie KW - Gesprekstechniek (onderhandelen) KW - Vergadertechniek KW - Bedrijfspsychologie- en sociologie KW - Vergadertechnieken KW - Leidinggeven : communicatie KW - #KVHB:Werkvomren KW - #KVHB:Vergadertechnieken KW - #KVHB:Leidinggeven KW - #KVHB:Training KW - vergadertechnieken (gez) KW - #SBIB:309H251 KW - #SBIB:316.334.2A551 KW - #SBIB:35H305 KW - Interne communicatie en organisatie KW - Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management KW - Organisatieleer: organisatieverandering KW - Presenteren KW - Lerarenopleiding. Lerarenberoep KW - Massacommunicatie KW - 691 KW - human resources management KW - managementvaardigheden KW - arbeid, motivatie KW - Bedrijfsorganisatie KW - mondelinge communicatie KW - 658.3 KW - Management leidinggeven leiderschap coachen motivatie motiveren beloning belonen gedrag samenwerken KW - 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere KW - Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere KW - Pedagogie en didactiek KW - 650.012 KW - Groepstraining KW - Groepsoefeningen KW - Informeren KW - Brainstormen KW - Strategieformulering KW - Besluitvorming KW - Reflectie KW - Vaardigheden KW - Discussie KW - Interactiviteit KW - Communicatieve vaardigheden KW - Taalvaardigheid KW - Nederlands KW - Mondelinge communicatie KW - Bedrijfspsychologie KW - Groepswerk KW - Didactische werkvorm KW - Dialect KW - Etymologie KW - Fonetiek KW - Idioom KW - Zinsleer KW - Linguïstiek KW - Vlaams KW - Vlaanderen KW - Emigratie KW - Leiderschap KW - Werkvorm KW - 454.21 KW - didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs UR - http://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:30795866 AB - Het Groot Werkvormenboek is dé inspiratiebron voor iedereen die bijeenkomsten en vergaderingen op een en frisse en resultaatgerichte manier wil vormgeven. Het boek bevat 120 verschillende werkvormen, geordend naar doelstelling, zoals: kennismaken, uitwisselen, kennis overdragen, discussiëren, beslissen, brainstormen, plannen maken, evalueren, vaardigheden oefenen en informeren. Het boek geeft ook uitleg over de theorie en gedachtegang achter het kiezen en het gebruiken van werkvormen. Het zet tips, trucs en valkuilen voor het succesvol begeleiden van iedere afzonderlijke werkvorm overzichtelijk op een rij. Het werk is gericht op de groeiende groep enthousiaste managers, trainers en docenten die hun overlegsituaties actiever willen maken en tegemoet willen komen aan de verschillende wensen en voorkeuren van hun deelnemers. Het is bedoeld voor leidinggevenden of trainers die plezier hebben in het regisseren van bijeenkomsten en geïnspireerd willen worden om in hun aanpak te variëren en zo inhoud effectief te behandelen ER -