TY - BOOK ID - 3143289 TI - Psychotherapeutische ontmoetingen met een kleuter : een verhaal over spelen en tekenen PY - 2008 SN - 9789038213477 PB - Gent Academia Press DB - UniCat KW - Creatieve therapie. KW - Emotionele stoornissen KW - Kinderpsychotherapie. KW - Kinderen. KW - creatieve therapie KW - psychotherapie KW - Psychiatry KW - casestudies (geneeskunde) KW - kinderpsychotherapie KW - Child psychotherapy KW - kleuters KW - spelen KW - tekenen KW - 416.3 KW - 607.25 KW - ontwikkelingspsychologie kinderen KW - psychoanalyse KW - speltherapie KW - tekeningen KW - Kleuter KW - Psychotherapie met kinderen en adolescenten (kinderpsychotherapie) KW - Kleuters KW - Psychotherapie KW - Spelen KW - Tekenen KW - S20090888.JPG KW - Psychologie van de vrije kinderexpressie KW - Jeugdpsychotherapie KW - 615.8 KW - 615.88 KW - Speltherapie KW - Kinderpsychotherapie KW - Emotionele problemen KW - Creatieve therapie KW - Spel KW - Emotioneel probleem KW - kinderpsychotherapie. KW - kleuters. KW - ontwikkelingspsychologie kinderen. KW - psychoanalyse. KW - psychotherapie. KW - spelen. KW - speltherapie. KW - tekenen. KW - tekeningen. KW - Psychologie van de vrije kinderexpressie. KW - Jeugdpsychotherapie. KW - 615.8. KW - 615.88. UR - http://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:3143289 AB - In Psychotherapeutische ontmoetingen met een kleuter vertelt de auteur een verhaal over het verloop van de psychotherapie bij een vijfjarige jongen. Het is zijn bedoeling dat de lezer zich zo getrouw mogelijk een beeld kan vormen van wat er zo allemaal tijdens de onderneming van een dergelijk psychotherapeutisch avontuur kan plaatsgrijpen. Het verhaal is niet alleen bestemd voor ouders met kinderen die psychotherapie volgen, maar ook voor wie het hele psychotherapeutische gebeuren met kinderen argwanend van op een “veilige” afstand aanschouwt. Daarnaast kan het boek natuurlijk ter hand genomen worden door al wie zich door het vraagstuk van de kinderpsychotherapie aangesproken voelt. In het bijzonder richt de auteur zich tot jong aanstormend talent dat zich in deze boeiende materie verder wil bekwamen. Deze jonge mensen stellen hem al jarenlang onophoudelijk tijdens seminaries, lezingen of intervisies de vraag hoe je psychotherapeutisch of psychoanalytisch met kinderen kunt werken. Dit boek is een van zijn antwoorden. (Bron: covertekst) ER -