TY - BOOK ID - 9006529 TI - Hoe coach ik mijn klas? : de basisgids voor klassenmanagement PY - 2006 SN - 9789020966312 9020966316 PB - Tielt Lannoo DB - UniCat KW - Didactiek. KW - Management. KW - klassenmanagement KW - Teacher education. Teacher's profession KW - lesgeven KW - Didactics KW - Didactiek KW - Klassenmanagement KW - #KVHB:Didactiek KW - #KVHB:Onderwijspsychologie KW - 454 KW - 454.2 KW - 454.22 KW - Communicatie KW - Conflicten KW - Conflicthantering KW - Didactiek (Vakdidactiek) KW - Klasmanagement KW - Lesgeven KW - 474 KW - Agressief gedrag KW - Belonen KW - Coachen KW - Competentie KW - Cyberpesten KW - Didactische werkvormen KW - Effectieve instructie KW - Feedback KW - Geweld KW - JOHARI-venster KW - Klas KW - Leerkrachten KW - Luisteren KW - Onderwijs KW - Ouders KW - Probleemgedrag KW - Schultz von Thun KW - Slechtnieuwsgesprek KW - Straffen KW - Verschillen KW - Vragen stellen KW - Zelfstandig werken KW - 454.21 KW - Communicatie in de klas KW - Onderwijs : conflicten KW - Probleemgedrag : school KW - 071662.jpg KW - Didactiek; algemeen KW - Onderwijsstrategieën KW - Onderwijsstijlen KW - Didactiek basisonderwijs; algemeen KW - (zie ook: teleonderwijs) KW - #PBIB:+SLO 220.93 KW - Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Management KW - departement Lerarenopleiding 10 KW - onderwijs KW - didactiek KW - probleemgedrag KW - opvoedingsondersteuning KW - Provincie West-Vlaanderen UR - http://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:9006529 AB - Lesgeven is een mooi, maar veeleisend beroep. Om te kunnen leren van je eigen ervaringen en je eigen manier van lesgeven, moet je er af en toe over nadenken. Nu doen we dat wel dagelijks, maar eigenlijk hebben we er niet veel tijd voor. We bereiden voor wat we nog moeten voorbereiden, en zoeken vaak naar snelle, praktische oplossingen. Het is goed om af en toe wat langer stil te staan bij de vraag wat goed lesgeven nu eigenlijk inhoudt. Dit uiterst praktische en bruikbare basisboek biedt daarvoor heel wat informatie en inspiratie, maar ook veel concrete tips en lijstjes die je kunnen helpen. Het is geschreven vanuit de praktijk en beantwoordt vragen als: Wat is effectief onderwijzen? Hoe bevorder je de ontwikkeling van leerlingen? Hoe kun je beter luisteren naar je leerlingen? Hoe geef je positieve feedback? Hoe houd je een groep bij de les? Hoe ga je om met verschillen? En hoe ga je om met probleemgedrag en conflicten? ER -