TY - BOOK ID - 64936179 TI - Zelf leren rapporteren : Training op www.zelflerenrapporteren.nl PY - 2016 SN - 9789089539182 9789461277947 PB - Amsterdam Boom uitgevers DB - UniCat KW - Higher education KW - samenvatten KW - wetenschap KW - rapporteren KW - schriftelijke communicatie KW - PXL-Healthcare 2019 KW - Nederlands taalgebruik KW - schriftelijke vaardigheden KW - schrijfvaardigheid UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:64936179 AB - De online-cursus Zelf leren rapporteren geeft de student handvatten voor het schrijven van uiteenlopende soorten rapporten, zoals een stageverslag, onderzoeksrapport of beleidstekst. Maar bovenal leert de student zlf kritisch na te denken over de structuur, argumentatie en stijl die nodig is bij een specifieke centrale vraag en tekstsoort. Vier hoofdcriteria spelen hierbij een belangrijke rol: inhoud; structuur; formulering; lay-out Zelf leren rapporteren bestaat uit een online-cursus en een boek. De online-cursus helpt studenten alle stadia van het schrijfproces en alle onderdelen van het schrijfproduct onder de knie te krijgen met behulp van meer dan 120 voorbeelden en opdrachten. Grote variatie aan opdrachten De online-omgeving biedt een grote variatie aan opdrachten, zoals schrijfopdrachten aan de hand van cases, zoekopdrachten, multiplechoicevragen, beoordelingsopdrachten en videovragen. De student ontvangt hierbij steeds uitgebreide en heldere feedback. Het uitgangspunt is dat de student de logica van helder rapporteren in de vingers krijgt door de eigen analysevaardigheden aan te scherpen. De docent kan op basis van de eisen aan diens vak kiezen welke onderdelen de student uit de cursus moet beheersen. Met handig studentvolgsysteem Het studentvolgsysteem in de online-omgeving biedt een docent de mogelijkheid om de vorderingen van de eigen studenten in te zien. In dit boek is alle theorie uit de online-cursus opgenomen, zodat het dienst kan doen als naslagwerk. Doelgroep HBO-breed, maar de HEO-sector in het bijzonder. ER -