TY - BOOK ID - 967080 TI - Historische vorming : (leer)doelgericht en onderzoekend geschiedenis leren PY - 1998 VL - 1 SN - 9030908688 PB - Deurne Wolters Plantyn DB - UniCat KW - Geschiedenis. KW - Secundair onderwijs KW - Didactiek. KW - Didactics of secundary education KW - Sociology KW - Didactics of history KW - Flanders KW - geschiedenis KW - geschiedenis, schoolvak KW - #SBIB:37H0 KW - Academic collection KW - didactiek KW - secundair onderwijs KW - 456.6 KW - 691 KW - 485.610 KW - 900.21 KW - Didactiek KW - Geschiedenis KW - Historische kritiek KW - Historische vaardigheden KW - Leren leren KW - Probleemoplossend denken KW - 485.6 KW - Documenten KW - 485.6 ) Geschiedenis - Maatschappijleer - s.o KW - geschiedenisonderwijs KW - historische vorming KW - Geschiedenis ; secundair onderwijs KW - Geschiedeniswetenschap ; methodiek KW - 485.55 KW - Geschiedenisonderwijs KW - geschiedenis: didactiek secundair onderwijs KW - 94 KW - 372.8 KW - Pedagogie KW - didactiek algemeen - geschiedenis, maatschappijleer KW - Pedagogie en didactiek KW - Geschiedenis - vakdidactiek KW - Geschiedenis - Maatschappijleer KW - "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" KW - #BSCH: vak : geschiedenis KW - Geneeskunde KW - Techniek (wetenschap) KW - Atlas KW - Museum UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:967080 AB - Dit boek toont met concrete voorbeelden aan dat bepaalde vernieuwingen in het geschiedenisonderwijs niet alleen mooie theorieën zijn, maar dat ze ook haalbaar zijn in de concrete klaspraktijk. Het opent met een verduidelijking van wat het funderend uitgangspunt van historische vorming is. Vervolgens worden de fundamentele leerdoelen die hieruit voortvloeien theoretisch toegelicht en aan de hand van relevante en heldere voorbeelden geconcretiseerd. Verder wordt aangetoond hoe de onderzoekende methode het mogelijk maakt om de gestelde leerdoelen van historische vorming ook daadwerkelijk te realiseren. ER -