TY - BOOK ID - 156744 TI - Onderwijsbeleid in Europees perspectief AU - Wielemans, Willy AU - Roth-van der Werf, G.J.M. PY - 1997 VL - *13 SN - 9053506632 PB - Leuven Garant DB - UniCat KW - School management KW - internationalisering KW - onderwijs KW - onderwijs in het buitenland KW - European Union KW - Europese Unie KW - Onderwijsbeleid KW - Politique en matière d'enseignement KW - Union européenne KW - 37 <4> KW - Academic collection KW - #SBIB:316.334.1O211 KW - #SBIB:327.7H231 KW - #SBIB:AANKOOP KW - #A9712A KW - Onderwijs 37 KW - EG / Europese Unie 339.543EC/EU KW - EEC / European Union - EU -Europese Unie - Union Européenne - UE KW - 351.3 KW - 470 KW - Onderwijsbeleid ; EU KW - Onderwijs: Europese Unie KW - Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Europa KW - Onderwijsbeleid: internationaal KW - Europese Unie: sociaal-economisch beleid, landbouw-, milieu-, cultuur- en communicatiebeleid KW - Openbaar bestuur: onderwijs. KW - Openbaar onderwijs: algemeenheden. KW - Pedagogiek en onderwijskunde KW - onderwijsbeleid KW - onderwijsbeleid. KW - 37 <4> Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Europa KW - Onderwijsbeleid. KW - Openbaar bestuur: onderwijs KW - Openbaar onderwijs: algemeenheden UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:156744 AB - De historische en conceptuele terreinafbakening staat centraal in hoofdstuk 1. Het volgende hoofdstuk gaat hierop door aan de hand van een feitenanalyse. Hoofdstuk 3 geeft een kritische interpretatie van het onderwijsbeleid en -maatregelen. Tenslotte wordt nagegaan of in dit alles bepaalde tendensen zijn te onderscheiden en worden er conclusies getrokken. ER -