TY - BOOK ID - 1655815 TI - Daar vraag je me wat : competentiegericht vraaggestuurd onderwijs in de praktijk AU - Andrioli, Tony AU - de Jong, Kees AU - Langerak, Sanna PY - 2007 SN - 9789031349845 PB - Houten Bohn Stafleu Van Loghum DB - UniCat KW - didactische werkvormen KW - Didactic strategies KW - competenties KW - Didactics of higher education KW - HO (hoger onderwijs) KW - Competentiegericht onderwijs KW - Praktijklessen ; beroepsonderwijs ; Nederland KW - Onderwijsvernieuwing KW - Didactische werkvormen KW - Didactiek van het hoger en universitair onderwijs KW - 489.4 KW - HBO KW - competentiegericht onderwijs KW - didactiek KW - leren KW - onderwijsvernieuwing KW - vraaggestuurd onderwijs KW - competentiegericht leren KW - 489.59 KW - Competenties KW - Vraaggestuurd onderwijs KW - competenties (beroepsbekwaamheid) KW - hoger onderwijs KW - onderwijs KW - studentenbegeleiding KW - studiemethoden KW - Hoger onderwijs ; didactiek KW - Didactiek (hoger onderwijs) KW - Vraaggestuurd werken KW - Beroepssecundair onderwijs KW - Nederland KW - Onderwijs KW - Vietnam KW - Zuid-Afrika KW - Kust KW - Literatuur KW - Competentie KW - Opvoeding KW - Pedagogiek KW - Statistische gegevens KW - Sport UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:1655815 AB - Hoe combineer je competentiegericht leren met vraagsturing? Hoe pak je dat aan en wat betekent dit concreet voor studenten en docenten en de onderwijsorganisatie als geheel? Wat voor effect heeft competentiegericht leren in combinatie met vraagsturing voor bijvoorbeeld roostering en planning? Moet alles mogelijk zijn of is het maken van keuzes onvermijdelijk? Op dit moment staan deze vragen bij veel hbo-instellingen in ons land sterk in de belangstelling. Overal worden met meer of minder succes onderwijsprogramma's ontwikkeld voor compe¬tentiegericht leren in combinatie met vraagsturing. Daar vraag je me wat beoogt vooral een praktisch antwoord op de bovenstaande vragen te geven. Dus geen hoogdravende theoretische beschouwingen, maar een kijk op hoe competentiegericht leren in combinatie met vraagsturing in de dagelijkse onderwijspraktijk kan lopen. Dit antwoord is gebaseerd op de ervaringen van de schrijvers met een ontwikkeltraject (project Flex++) voor instrumenten voor vraagsturing aan de Academie voor ICT & Media van de Haagse Hogeschool. Vanuit deze ervaringen wordt de praktijk van net zogeheten compe¬tentiegericht vraaggestuurd onderwijs (CVGO) toegelicht aan de hand van een groot aantal voorbeelden uit de dagelijkse onderwijspraktijk. (Bron: covertekst) ER -