TY - BOOK ID - 1760366 TI - De plakfactor : waarom sommige ideeën aanslaan en andere niet AU - Heath, Dan AU - Heath, Chip AU - Roozenboom, Tijmen PY - 2008 SN - 9789043014076 PB - Amsterdam Pearson Education DB - UniCat KW - Marketing. KW - Merken. KW - Marketing KW - Advertising. Public relations KW - Social psychology KW - merken KW - marketingcommunicatie KW - consumentenmarketing KW - 658.8 KW - 659.1 KW - 659.1 Publicity. Advertising KW - Publicity. Advertising KW - 658.8 Marketing. Sales. Selling. Distribution KW - Marketing. Sales. Selling. Distribution KW - Reclame KW - Sociale psychologie KW - Toegepaste marketing KW - 159.922 KW - 695 Communicatie KW - Créativité Creativiteit KW - Message Boodschap KW - 005.57 KW - communicatietheorie KW - creativiteit KW - effectiviteit KW - communicatie KW - 301.151 KW - 659 KW - Reclame. Public relations KW - Communicatie KW - Psychologie KW - Communicatiepsychologie KW - Massacommunicatie KW - Management KW - Man KW - Volwassene KW - Financiewezen UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:1760366 AB - Broodjeaapverhalen, complottheorieën en verhalen over angstaanjagende ziekten verbreiden zich moeiteloos. Maar mensen met echt belangrijke boodschappen - zoals docenten, politici en journalisten - moeten soms de grootste moeite doen om hun ideeën aan de man te brengen. Waarom floreren sommige ideeën van meet af aan, terwijl andere razendsnel ter ziele gaan? Hoe verbeter je de kansen van waardevolle ideeën? En wat is de kracht van reclameslogans als "Douwe Egberts koffie, lekkere koffie" en "Heerlijk, Helder, Heineken"? De auteurs geven de kenmerken van ideeën met kleefkracht en leggen ze uit hoe je hun plakfactor kunt versterken. Deze onmisbare gids laat zien dat "sticky" ideeën hun kracht ontlenen aan 6 belangrijke eigenschappen. Dit boek betekent een ingrijpende verandering in de manier waarop je ideeën overbrengt. De plakfactor is provocerend, onthullend en vaak verrassend grappig. Je krijgt de cruciale principes van succesvolle ideeën voorgeschoteld, plus aanwijzingen hoe je met deze regels je eigen boodschap meer kleefkracht kunt geven. En het geeft heel veel aanstekelijke voorbeelden van hoe het moet... én hoe het niet moet ER -