TY - BOOK ID - 20097413 TI - Praktijkonderzoek in marketing en communicatie : van probleem naar advies PY - 2015 SN - 9789046904312 PB - Bussum Coutinho DB - UniCat KW - Verkooptechnieken. KW - 001.81 KW - dataverzameling KW - praktijkonderzoek KW - Onderzoeksvragen KW - techniek van de wetenschappelijke arbeid KW - Praktijkonderzoek KW - Marketing KW - Communicatie KW - Methodologie KW - Data-analyse KW - Onderzoeksstrategieën KW - Marktonderzoek KW - Marketingresearch KW - Veldonderzoek KW - Onderzoek KW - Onderzoeksstrategie KW - Financiewezen KW - Ontwikkeling KW - Leerlijn UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:20097413 AB - Praktijkonderzoek is niet meer weg te denken uit het hbo. Ook van toekomstige marketing- en communicatieprofessionals wordt verwacht dat ze een onderzoekende houding hebben, kritisch denken en theoretisch en empirisch gefundeerde adviezen geven. Praktijkonderzoek in marketing en communicatie biedt het gereedschap om praktijkonderzoek goed onderlegd uit te voeren. Het boek helpt je bij het opstellen van de centrale onderzoeksvraag en de deelvragen, bij het kiezen van de juiste methodes voor dataverzameling en het analyseren daarvan. Ook ondersteunt het je bij de totstandkoming van het schriftelijk eindproduct: een advies in de vorm van een onderzoeksrapport of scriptie. De theorie is geïllustreerd met voorbeelden uit de marketing- en communicatiepraktijk. Op de website bij het boek staan onder andere kennisclips en voorbeelden van data-analyse. Voor de docent zijn er PowerPointpresentaties, toetsvragen en cases beschikbaar.Voor wieAfstudeerders van hbo-opleidingen op het gebied van marketing en communicatie hebben veel steun aan Praktijkonderzoek in marketing en communicatie. De uitgave past ook binnen een doorlopende onderzoeksleerlijn vanaf het eerste studiejaar.Bron : http://www.coutinho.nl ER -