TY - BOOK ID - 2043132 TI - Media-ethiek : morele dilemma's in de journalistiek, voorlichting en reclame PY - 1994 SN - 9001309801 PB - Groningen Wolters-Noordhoff DB - UniCat KW - ethiek KW - massamedia KW - Professional ethics. Deontology KW - Mass communications KW - Mass media KW - Journalistiek KW - Massamedia KW - Met bibl. KW - Public relations KW - Voorlichting KW - Moral and ethical aspects. KW - beroepsethiek KW - media KW - reclame KW - journalistiek KW - 092 KW - journalistiek, pers KW - beroepsethiek. KW - ethiek. KW - Beroepsethiek. KW - Ethiek. KW - Moral and ethical aspects KW - Moral and religious aspects UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:2043132 AB - Betaal je voor informatie? Is het te billijken om bedrijven en organisaties te infiltreren en de ontdekkingen die je doet, te verpakken in een spannend verhaal? Heiligt het doel de middelen? Wanneer en waarom zijn sommige methoden vanuit moreel oogpunt laakbaar? Wat betekenen beroepsgeheim en bronbescherming? En bescherming van de persoonlijke levenssfeer? Hoe gaan de media om met extreem-rechts? Deze en andere veel besproken actuele vraagstukken uit de journalistieke praktijk komen na enkele inleidende hoofdstukken over ethiek en media-ethiek aan de orde. ER -