TY - BOOK ID - 2546164 TI - La cause des enfants PY - 1985 SN - 2221042859 9782221042854 PB - Paris Laffont DB - UniCat KW - Behavior [Child ] KW - Child behavior KW - Child psychology KW - Children--Psychology KW - Education KW - Enfants--Psychologie KW - Enseignement KW - Kinderen--Psychologie KW - Kinderpsychologie KW - Onderwijs KW - Psychologie [Kinder] KW - Psychologie de l'enfant KW - Psychologie infantile KW - Psychology [Child ] KW - Children KW - Child development. KW - Child welfare KW - Enfants KW - Social conditions. KW - History. KW - Conditions sociales KW - Développement KW - Protection, assistance, etc. KW - Histoire KW - Child Development KW - Social conditions KW - History KW - -Child development KW - -#GSDBP KW - #GBIB:IDGP KW - Child protective services KW - Child protective services personnel KW - CPS (Child protective services) KW - Humane societies KW - Protection of children KW - Family policy KW - Public welfare KW - Social work with children KW - Social work with youth KW - Child study KW - Development, Child KW - Developmental biology KW - Developmental psychobiology KW - Child rearing KW - Childhood KW - Kids (Children) KW - Pedology (Child study) KW - Youngsters KW - Age groups KW - Families KW - Life cycle, Human KW - Charities KW - Charities, protection, etc. KW - Protection KW - Development KW - Développement KW - Child development KW - #GSDBP KW - Psychopédagogie KW - --mélanges KW - --Social conditions KW - Children - Social conditions KW - Child welfare - History UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:2546164 AB - Boeken over kinderen, boeken voor kinderen, ... Kinderen worden zeker niet vergeten in de literaire wereld ... maar hoeveel auteurs stellen zich echt ten dienste van de kinderen, zo vraagt Dolto zich af. De auteur gaat dieper in op de kindertijd, de schooltijd, de relatie met de ouders en de volwassenen, ... en maakt op die manier duidelijk dat een kind best ingewikkeld in elkaar steekt en op vele manieren "mismeesterd" kan worden als je niet oplet: een kind, daar hou je rekening mee! ER -