TY - BOOK ID - 262145 TI - Cultuur en media in 2015 AU - Heijne, Bas AU - Frissen, Valerie AU - Laroui, Fouad AU - E.a. PY - 2009 SN - 9789066500983 PB - Z.p. Ministerie van OCW DB - UniCat KW - cultuurbeleid KW - mediacultuur KW - mediakritiek KW - Sociology of cultural policy KW - cultuurmedia KW - departement Beeldende Kunst 11 KW - 600 Cultuur KW - 690 Media, mediarecht KW - Media KW - Cultuur KW - Toerisme UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:262145 AB - Vijf essayisten laten hun licht schijnen over de toekomst van cultuur en media.De studenten die Bas Heijne in Berlijn ontmoet staan via hun iPhone en laptops voortdurend in contact met internationale netwerken, maar weten niet langer wie Brecht is. Valeire Frissen stelt dat bibliotheken, musea en kunstinstellingen minder snel hun weg op internet vinden dan hun publiek - een publiek dat zelf filmpjes maakt en nieuwsscoops voor de neus van professionele journalisten wegkaapt. Fouad Laroui beschrijft de gevolgen van culturele diversiteit, Sara Selwood de kansen van culturele instellingen om ook in tijden van economische tegenwind hun financiƫle en maatschappelijke draagvlak te vergroten. Paul Schnabel, tot slot, beschrijft de toenemende individualisering: 'Dankzij de techniek is ook de individualisering van het luisteren naar muziek of het kijken naar film nu bijna overal en altijd mogelijk geworden. De eigen keuze op het zelfgekozen moment in bijna iedere situatie.' ER -