TY - BOOK ID - 26762522 TI - Problemen op school : mogelijkheden voor hulpverlening AU - Demuynck, Dirk AU - Garant PY - 1992 SN - 9053500766 PB - Leuven Apeldoorn Garant DB - UniCat KW - Sociale agogiek KW - Schoolproblemen. KW - Jeugdwerk- en beleid. KW - leerlingenbegeleiding KW - casestudies (geneeskunde) KW - Sociology of education KW - Pupil counseling. Pupil guidance KW - Sociology of social care KW - School management KW - schoolproblemen KW - Personality development KW - leerlinggedrag KW - residentiële jeugdzorg KW - leermoeilijkheden KW - schoolmaatschappelijk werk KW - #PBIB:+105.10 KW - #SBIB:316.334.1O420 KW - #SBIB:HIVA KW - #gsdbP KW - 419.3 KW - 464 KW - buitengewoon onderwijs KW - gedragsproblemen KW - hulpverlening KW - jeugdzorg KW - leerstoornissen KW - onderwijs KW - residentiële hulp KW - schoolbegeleiding KW - 467 KW - leerlingen : problemen (ler) KW - 37.06 KW - Begeleiding KW - Gedragsstoornissen KW - Gezin KW - Jeugd KW - Jeugdzorg KW - Kinderen met problemen KW - Leerlingenbegeleiding KW - Residentiële zorg KW - 460.2 KW - Residentiële jeugdzorg KW - leerproblemen KW - 371.21 KW - 362.74 KW - 376 KW - Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Algemeen KW - Leergedrag: sociaal, communicatief en emotioneel gedrag: algemeen KW - Pedagogische psychologie - Onderwijspsychologie KW - Kinderen met leerproblemen UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:26762522 AB - In dit boek analyseert de auteur eerst de diepere gronden van schoolproblemen en besteedt hij aandacht aan de complexe organisatie van het hedendaagse onderwijs, zoals die ongunstig kan inwerken op jongeren die uit zichzelf of door gezinsomstandigheden al kwetsbaar zijn (met vaak een 'van kwaad tot erger' als logisch gevolg daarvan). Vervolgens geeft hij aan welke specifieke hulp daarbij kan worden geboden - tot en met derdelijnszorg - en presenteert hij ook een concreet begeleidingsmodel. (Bron: covertekst) ER -