TY - BOOK ID - 26862571 TI - Leren en onderwijzen : inleiding tot de algemene didactiek AU - Standaert, Roger AU - Troch, Firmin AU - Peeters, Inge AU - Stroobants, Ilse PY - 2012 SN - 9789033489679 PB - Leuven/Den Haag Acco DB - UniCat KW - Apprentissage Leerproces KW - Contenu (formation) Inhoud (opleiding) KW - Didactique Didactiek KW - Evaluation Evaluatie KW - Formateurs Opleiders KW - Matériel didactique Leermiddelen KW - Multimédia Multimedia KW - Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) KW - Tests Tests KW - #KVHB:Didactiek KW - didactiek KW - didactische werkvormen KW - lerarenopleiding KW - 454 KW - evaluatie KW - leren KW - onderwijskunde KW - werkvormen KW - Didactiek (Vakdidactiek) KW - Didactische werkvormen KW - Lerarenopleiding KW - didactisch proces KW - onderwijs KW - Didactiek KW - Leren KW - Leerinhouden KW - Didactische beginsituatie KW - Evaluatie KW - Leerdoelen KW - 371.3 KW - 370.02 KW - 691 KW - 000.1 KW - OF 3 2018-2019 KW - MA 2018-2019 KW - Didactiek; algemeen KW - Pedagogie en didactiek KW - Algemene werken KW - OO Leren en onderwijzen KW - Didactiek. KW - Didactics KW - OF 3 2017-2018 KW - MA 2017-2018 KW - PHL-Education 12 KW - Onderwijs KW - Doelen KW - Doelstelling KW - Leerinhoud KW - Didactische werkvorm KW - Opvoeding KW - Pedagogiek KW - Statistische gegevens KW - Sport UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:26862571 AB - 'Leren en onderwijzen' is een integrale methode algemene didactiek. Sinds de vijfde herziene editie (2006) deden zich in het onderzoeks- en onderwijsveld verschuivingen voor die het noodzakelijk maakten een aantal hoofdstukken te herschrijven en up-to-date te brengen. Maar ook de sterk wijzigende maatschappelijke context en technologische evolutie waarin het onderwijs zich bevindt, maakt dat een aantal vernieuwingen zich opdrong. Deze herziene editie sluit aan bij de basiscompetenties en de beroepsprofielen van het lerarenberoep. Het biedt ook de mogelijkheid een aantal belangrijke basiscompetenties te behalen om later uiteindelijk het gewenste beroepsprofiel te bereiken ER -