TY - BOOK ID - 27932846 TI - Beroepsprofiel van de verpleegkundige AU - Leistra, Ellen AU - Liefhebber, Sonja AU - Geomini, Marjon AU - E.a. PY - 2009 SN - 903522230X 903522230X 9050507646 9789035222304 PB - Maarssen Elsevier gezondheidszorg DB - UniCat KW - verpleegkundig beroep KW - Nursing KW - beroepsuitoefening KW - beroepsprofielen KW - #GBIB:CBMER KW - Beroepskwalificaties 331.543 KW - Gezondheidszorg 61 KW - Verpleegkunde KW - 613.3 KW - Nederland KW - beroepsprofiel KW - gezondheidszorg KW - theorieën van de verpleegkunde KW - verpleegkunde KW - 613 KW - 616.083 ) Verpleegkundig beroep KW - bedrijfsorganisatie (gez) KW - beroepsprofiel (gez) KW - Beroep en opleiding KW - Beroepsprofielen KW - Verpleegkundige beroepen KW - 613.3 Beroep en opleiding KW - 616.083 KW - Beroepsprofiel KW - Beroepsuitoefening (verpleegkunde) KW - Verpleegkundig beroep KW - beroepsprofiel (beroepsbeeld) KW - Beroep UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:27932846 AB - De verpleging geldt als één van de kerndisciplines in de gezondheidszorg. In toenemende mate wordt een beroep gedaan opde verpleegkundige om zorg te verlenen. Daarbij komt dat er steeds hogere eisen worden gesteld aan de competentie, de taken en de professionele beroepshouding van verpleegkundigen.Welke vaardigheden zijn nu precies noodzakelijk om als professional in te kunnen spelen op de veranderende vraag in alle zorgsituaties? Dit wil deze uitgave in kaart brengen. Het beschrijft welke vaardigheden je als verpleegkundige nodig hebt om kwalitatief verantwoorde, effectieve en efficiënte zorg te verlenen. Zorg die bovendien tegemoetkomt aan de behoeften van de patiënt. het profiel gaat uit van de essentie van het beroep van verpleegkundige en de belangrijkste kenmerken van de verpleegkundige beroepsuitoefening. Dit nieuwe beroepsprofiel is geschreven voor de verpleegkundige beroepsgroep zelf. Daarnaast kan het kwaliteitsbeleid van instellingen ondersteunen, ingezet worden als voorlichtingsmateriaal voor toekomstige verpleegkundigen, en een belangrijk input vormen voor het onderwijs bij verdere invulling van het nieuwe opleidingsstelsel. Indeling van het werk: - inleiding en verantwoording - ontwikkelingen - plaatsbepaling - beroepsmatig handelen - bijlagen - literatuurlijst ER -