TY - BOOK ID - 29325019 TI - Handboek managementvaardigheden - Derde editie AU - Quinn, Robert E. AU - Faerman, Sue R. AU - Thompson, Michael P. AU - McGrath, Michael R. AU - Utrechtse Vertaal Associatie PY - 2003 SN - 9039520135 9789039520130 PB - Den Haag Academic Service DB - UniCat KW - Management. KW - Managementtechnieken. KW - Managementvaardigheden. KW - management KW - Organization theory KW - Personnel management KW - managementvaardigheden KW - 658 KW - 366.4 KW - bemiddelen KW - mentor KW - 658 Business management, administration. Commercial organization KW - Business management, administration. Commercial organization KW - bedrijfsleiding, management KW - Management KW - Management : sociale vaardigheden KW - 65.01 KW - 098 Bedrijfskunde KW - Management Management KW - Managers Managers KW - Médiation Bemiddeling KW - Conflits (gestion) Conflicthantering KW - #SBIB:316.334.2A551 KW - #SBIB:35H303 KW - #SBIB:35H2102 KW - Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management KW - Organisatieleer: mensen KW - Personeelsmanagement bij de overheid: specifieke aspecten KW - Vaardigheden KW - Handboeken KW - 658 Zaakvoering, administrat KW - Zaakvoering, administrat UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:29325019 AB - 'Handboek managementvaardigheden' is inmiddels uitgegroeid tot standaardwerk om toekomstige managers voor te bereiden op hun complexe en dynamische taken. Uniek aan deze uitgave is de theoretische basis: het concurrerende-waardenmodel. Dit model maakt duidelijk welke vaardigheden essentieel zijn voor effectief management en specificeert de verschillende rollen die een manager moet kunnen vervullen. Deze rollen zijn: mentor, stimulator, controleur, coördinator, bestuurder, producent, bemiddelaar en innovator. Het boek kent daarbij ook een zeer praktische invalshoek door de vele voorbeelden, oefeningen, opdrachten en assessments. Door de opbouw en de toon is dit boek geschikt voor de onderwijspraktijk voor zelfstudie en als naslagwerk ER -