TY - BOOK ID - 30169113 TI - Een doorlopende lijn in het leren met (digitale) portfolio's AU - Aarntzen, Diana AU - De Boer, Riekelt AU - Jansen, Claudia AU - E.a. PY - 2004 SN - 9789065085788 PB - Amersfoort CPS onderwijsontwikkeling en advies DB - UniCat KW - Portfolio's KW - Didactische werkvormen KW - Aansluiting onderwijsniveaus KW - Evaluatie KW - Lager onderwijs KW - Secundair onderwijs KW - 082054.jpg KW - Portfolio ; basisonderwijs KW - Portfolio ; secundair onderwijs KW - Portfolio KW - Didactische werkvorm KW - Sport UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:30169113 AB - Het werken met (digitale) portfolio's levert voor zowel de school, de leerling en de ouders veel voordelen op. Zo stimuleert het leerlingen bewust te reflecteren op hun leerproces en levert het een positieve bijdrage aan actief leren. Bovendien draagt het gebruik van portfolio's bij aan het realiseren van een doorlopende ontwikkelingslijn van de leerling. Hierdoor vindt een betere overgang van de ene naar de andere school(soort) plaats. Hoe werkt dit in de praktijk en wat vraagt het van scholen? Aan de hand van resultaten uit een in 2006 door CPS uitgevoerd onderzoek en op basis van ervaringen uit de praktijk, krijgt u inzicht in het gebruik van (digitale) portfolio's op scholen voor primair en voorgezet onderwijs. (Bron: www.cps.nl) ER -