TY - BOOK ID - 30341597 TI - Paper, project of scriptie : van muisklik tot tekst AU - Meysman, Hilde AU - Vanderhoeven, Johan L. PY - 2008 SN - 9789033471186 9033471183 PB - Leuven : Acco, DB - UniCat KW - Eindwerken. KW - Papers. KW - Projectwerk. KW - eindwerken schrijven KW - Science KW - projectaanpak KW - Learning KW - Computer simulation KW - Learning [Psychology of ] KW - Handbooks, manuals, etc. KW - Social aspects KW - Communication écrite Schriftelijke communicatie KW - Documentation Documentatie KW - Méthodes de recherche Onderzoekstechnieken KW - #KVHB:Methodologie KW - #KVHB:Schrijfvaardigheid KW - #KVHB:Scripties KW - 001 KW - 001.8 KW - 003 KW - 007 KW - eindwerk KW - informatievaardigheden KW - schrijfvaardigheid KW - scripties KW - dissertaties KW - essays KW - handleiding KW - literatuuronderzoek KW - papers KW - verhandelingen KW - 001 )* WETENSCHAP EN KENNIS IN HET ALGEMEEN KW - bibliografie KW - scriptie KW - 001.81 KW - 450.8 KW - Bronvermeldingen KW - Citeren KW - Eindnoten KW - Rapporteren KW - Refereren KW - Scripties KW - Voetnoten KW - S20080768.JPG KW - literatuurstudie KW - project KW - projectonderwijs KW - schriftelijke communicatie KW - wetenschappelijk onderzoek KW - Wetenschappelijk onderzoek KW - Wetenschappelijk werk KW - Onderzoeksmethodologie KW - Schrijven KW - Communicatie KW - 007.2 KW - competenties KW - hoger onderwijs KW - oefeningen KW - presentaties KW - projecten KW - refereren KW - verslagen KW - Informatievaardigheden KW - Schriftelijke communicatie KW - Scriptie KW - techniek van de wetenschappelijke arbeid KW - Professionalisering KW - departement Algemeen 08 KW - schriftelijke vaardigheden KW - Papers KW - Projecten KW - Paper KW - Project KW - 591 KW - Onderzoek (algemene literatuur) UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:30341597 AB - De voorbije twintig jaar is er in het onderwijs veel veranderd: van klas, universiteit en hogeschool tot studiehuis en open leercentrum. Leren is een actievere en vaak ook meer zelfstandige bezigheid geworden. De informatietechnologie heeft een overvloed van informatie en documentatie binnen handbereik gebracht. Een paper, een project of een scriptie schrijven vraagt echter veel meer werk dan met enkele behendige muisklikken wat gegevens opzoeken en verwerken. De overtuigingskracht van een werkstuk ligt evenmin alleen in de opmaakmogelijkheden van je tekstverwerker.Dit boek legt uit hoe je zo een werkstuk aanpakt en stap voor stap uitwerkt: het afbakenen van een onderwerp, het opzoeken en beoordelen van informatie uit boeken, tijdschriften en op het internet, het verwerken van de informatie, het opstellen van een werkplan, het uitschrijven van een goed gestructureerde tekst, de opmaak van het werkstuk en de presentatie ervan. Enkele oefeningen helpen je om je zoek- en schrijfvaardigheden aan te scherpen.Het voorbereiden van papers, projectrapporten en scripties maakt, zeker in het Vlaamse en Nederlandse hoger onderwijs, steeds vaker deel uit van een leerproces waarin het ontwikkelen van competenties centraal staat, of van nieuwe evaluatiemethoden zoals assessments. Ook daarover vind je in dit boek informatie en tips.Dit boek is een wegwijzer voor leerlingen en studenten, maar ook leraren, lectoren en docenten vinden er aanzetten om na te denken over de mogelijkheden van papers, projecten en scripties als onderdeel van een leerproces. ER -