TY - BOOK ID - 3105855 TI - Leren interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg AU - Tsakitzidis, Giannoula AU - Van Royen, Paul AU - Standaard Uitgeverij PY - 2008 SN - 9789034192448 PB - Antwerpen Standaard DB - UniCat KW - Gezondheidszorg KW - Teamwerk. KW - Interdisciplinaire samenwerking. KW - Opleidingen. KW - Group work in education KW - Medical care KW - Collaboration KW - #KVHB:Gezondheidszorg KW - #KVHB:Teamwerk KW - gezondheidszorg KW - interprofessionele samenwerking KW - teamwork KW - 601 KW - samenwerken KW - 601.5 KW - integrale zorg KW - multidisciplinair team KW - patiënt gecentreerde aanpak KW - Gezondheidszorg (gezondheidsbeleid) KW - Professionalisering KW - Teamwork (groepsarbeid, werken in groepsverband) KW - 616.083 ) Opleiding KW - beroepsprofiel KW - competenties KW - verpleegkundige opleiding [België] KW - 613.2 KW - Samenwerking KW - Verpleegkunde KW - beroepsprofiel (beroepsbeeld) KW - competenties (beroepsbekwaamheid) KW - evaluatie KW - gezondheidszorg (gezondheidsbeleid, sociale geneeskunde) KW - leermethoden KW - samenwerking KW - verpleegkundige opleiding KW - vroedkundige opleiding KW - Paramedische beroepen KW - Teamwerk KW - geneeskunde, gezondheidszorg algemeen KW - Organisatie van de gezondheidszorg UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:3105855 AB - Inhoudsopgave DEEL 1 - FUNDAMENTEN 1 Wat is interprofessioneel samenwerken en welke link is er tussen onderwijs en praktijk? 2 Samenwerken en teambuilding 3 Samenwerken in de gezondheidszorg: inventaris en analyse DEEL 2 - BOUWSTENEN 1 Wat is IPSIG? 2 Competenties en beroepsprofielen DEEL 3 - IN DE PRAKTIJK 1 Leervormen binnen een IPSIG-module 2 Hoe worden studenten geëvalueerd? 3 Evaluatie IPSIG Leren interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg bestaat uit drie delen die het proces volgen waarin een module interprofessioneel leren samenwerken tot stand kan komen. Het eerste deel legt de fundamenten voor de ontwikkeling van een ... Leren interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg bestaat uit drie delen die het proces volgen waarin een module interprofessioneel leren samenwerken tot stand kan komen. Het eerste deel legt de fundamenten voor de ontwikkeling van een onderwijsprogramma 'interprofessioneel samenwerken' De auteurs gaan in op de link tussen interprofessioneel leren en de praktijk van samenwerken in de gezondheidszorg. Daarna belichten ze het thema samenwerken en teambuilding in al zijn aspecten. Tot slot krijgt de lezer een inventaris en analyse van de verschillende vormen van samenwerken in de preventieve, curatieve en palliatieve zorgsituaties. Deel 2 behandelt de bouwstenen van de module interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg (IPSIG). De lezer vindt er een uitgebreide bespreking van te bereiken competenties en de beroepsprofielen van de deelnemende disciplines. In het derde deel geven de auteurs een overzicht van de didactische aspecten van de IPSIG-module. Leer- en werkvormen, een overzicht van de toetsing en de evaluatie van de module zelf komen aan bod. ER -