TY - BOOK ID - 31223773 TI - Liefde in tijden van katholieke dialoogschool AU - Boeve, Lieven AU - Mettepenningen, Jürgen AU - Pollefeyt, Didier AU - Halewijn PY - 2017 SN - 9789085284550 PB - Antwerpen Halewijn DB - UniCat KW - Katholiek onderwijs KW - Didactics of religion KW - C1 KW - katholiek onderwijs KW - 450.41 KW - onderwijsfilosofie KW - multiculturaliteit KW - dialoog KW - Vlaanderen KW - Kerken en religie KW - 371.058 KW - Academic collection KW - 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) KW - Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) KW - 451.9 KW - Dialoog KW - Pastoraal KW - Overige onderwerpen KW - 451.2 KW - Katholiek onderwijs Vlaanderen KW - 37.058 KW - 762 Gesubsidieerd vrij onderwijs KW - Didactiek van de godsdienst KW - identiteit, wereldburgerschap en diversiteit KW - Godsdienstsociologie UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:31223773 AB - Drie woorden staan centraal in dit boek: dialoog, katholiek en liefde. Geen enkele van die drie termen is in een katholieke dialoogschool te begrijpen zonder de andere twee. Meer zelfs, ze vormen drie essentiële bouwstenen van elke katholieke dialoogschool. Dit boek geeft duiding bij de drie termen. Wat betekent 'dialoog' in de katholieke dialoogschool? Wat betekent 'katholiek' in de katholieke dialoogschool? En hoe 'liefde' concreet gestalte geven vanuit de combinatie van 'dialoog' en 'katholiek'? Bezig zijn met deze vragen geeft een palet van soorten of typen van katholieke dialoogscholen. Dit boek reikt inzichten aan, maar wil ook aan het werk zetten. Vandaar dat er naast theorie ook werkvragen meegegeven worden. Het project van de katholieke dialoogschool draait immers niet rond het project zelf, maar rond mensen en hun vorming. Elke school is daarbij uniek, maar katholieke scholen mogen zich met elkaar alvast verbonden weten door de combinatie van dialoog, katholicitieit en liefde. ER -