TY - BOOK ID - 5683060 TI - Het didactische werkvormenboek : variatie en differentiatie in de praktijk AU - Hoogeveen, Piet AU - Winkels, Jos PY - 2008 SN - 9023240677 9789023240679 PB - Assen Van Gorcum DB - UniCat KW - #PBIB:+SLO 220.91 KW - #KVHB:Didactiek KW - 454.21 KW - Didactiek KW - Didactische werkvormen KW - Instructie KW - Leerprocessen KW - didactiek KW - didactisch materiaal KW - leerprocessen KW - onderwijskunde KW - 474.21 KW - Basisonderwijs KW - Didactiek (didactische werkvormen) KW - Differentiatie KW - 454.21 ) Didactische werkvormen KW - didactische werkvormen KW - differentiatie KW - discussievormen KW - instructievormen KW - interactievormen KW - opdrachtvormen KW - samenwerkend leren KW - samenwerkingsvormen KW - spelvormen KW - 061479.jpg KW - Didactiek: werkvormen KW - Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : didactiek KW - 371.3 KW - Onderwijs 37 KW - Onderwijspersoneel 371.12 KW - Beroepsopleiding 377 KW - Organisatie 658.014 KW - Onderwijs KW - Werkvormen KW - #FARO gidsen_gidsvaardigheden KW - werkvormen KW - Didactiek. KW - Differentiatie. KW - differentiële opvoeding KW - Didactic strategies KW - Werkvorm KW - Opvoeding KW - Pedagogiek KW - Statistische gegevens KW - Sport KW - Muziekpedagogie UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:5683060 AB - In dit handboek staan didactische werkvormen centraal. Iedere les staan docenten voor de vraag welke werkvormen zij zullen inzetten. Daarbij moet de gekozen werkvorm niet alleen aansluiten bij het onderwerp, maar ook recht doen aan de verschillen tussen leerlingen. Hiertoe staat hun een grote diversiteit aan werkvormen ter beschikking. Het boek biedt daarvan een overzicht en legt het verband met de theorie. In het eerste deel vind je de nodige achtergrondinformatie. Zo komt de relatie tussen didactische werkvormen en pedagogisch handelen aan bod, en wordt besproken welke werkvormen op welk moment het beste kunnen worden ingezet. Deel twee geeft vervolgens een uitputtend overzicht van de verschillende soorten didactische werkvormen. Deze worden stuk voor stuk beschreven en toegelicht, waarbij telkens zowel de sterke als de zwakke kanten van de betreffende werkvorm worden benoemd. Ten slotte vat een alfabetisch overzicht de belangrijkste eigenschappen van de besproken werkvormen nog eens samen ER -