TY - BOOK ID - 720802 TI - Katholieke dialoogschool : eigentijds tegendraads AU - Halewijn AU - Katholiek Onderwijs Vlaanderen PY - 2016 SN - 9789085283850 PB - Antwerpen Halewijn DB - UniCat KW - School management KW - Didactics of religion KW - C6 KW - katholiek onderwijs KW - dialoog KW - Katholiek onderwijs KW - 451.2 KW - 371.058 KW - 268.221 KW - 268.221 Kerk en school. Christelijke school KW - Kerk en school. Christelijke school KW - 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) KW - Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) KW - 450.41 KW - onderwijsfilosofie KW - multiculturaliteit KW - Vlaadnderen KW - Vlaanderen KW - Katholiek onderwijs Vlaanderen KW - 37.058 KW - 268221 KW - 37058. KW - 371058 KW - 45041 KW - Katholiek onderwijs Vlaanderen. KW - Katholiek onderwijs. KW - Vlaanderen. KW - dialoog. KW - katholiek onderwijs. KW - multiculturaliteit. KW - onderwijsfilosofie. KW - Kerk en school Christelijke school. KW - Bijzonder onderwijs Confessioneel onderwijs Particulier onderwijs Vrij onderwijs Autonome scholen Neutraal onderwijs Particuliere scholen --(bestuur en beheer). KW - Onderwijsfilosofie. KW - #gsdbP KW - Pastoraal KW - Godsdienstonderwijs UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:720802 AB - De laatste decennia is de Vlaamse samenleving stevig veranderd. Het christelijke referentiekader is niet langer zomaar vanzelfsprekend. Bovendien is er een groeiende religieuze veelheid aanwezig. Eén van de drie werven van Katholiek Onderwijs Vlaanderen omvat dan ook de grondige vernieuwing van het levensbeschouwelijk-pedagogisch project van het katholiek onderwijs.Het project van de katholieke dialoogschool is geen meetlat voor de katholieke identiteit van de school, maar biedt een groeikans om vernieuwd te ontdekken hoe de school haar opvoedingsproject concreet vorm kan geven, in dialoog met de eigen schooltraditie, en in gesprek met alle betrokkenen op school. Want de katholieke dialoogschool is vooral iets om te doen': in het dagdagelijkse schoolleven, de omgang met de leerlingen en het personeel, de vergaderingen van het schoolbestuur, de aankooppolitiek, de planning van infrastructuur,... Een boeiende uitdaging! ER -