Listing 1 - 10 of 34 << page
of 4
>>
Sort by

Book
De digitale kloof en e-government in Vlaanderen : uitdagingen voor een inclusieve dienstverlening.
Authors: ---
Year: 2011 Publisher: S.l. Steunpunt beleidsrelevant onderzoek 2007-2011. Bestuurlijke organisatie Vlaanderen,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het Vlaamse beleid rond de digitale kloof is gefragmenteerd, wat zich eveneens uit in een gebrek aan coördinatie in de uitvoering. De samenwerking tussen overheid en middenveld krijgt vorm in een waaier aan projecten en subsidies. Een meer coherente aanpak tussen alle overheidsactoren en met de stakeholders, met duidelijke verantwoordelijkheden, dringt zich op. Om dit te realiseren moeten we van een subsidiemodel naar een beleidsmodel, waarbinnen de projecten en subsidies passen. Het beleidsmodel geeft aan hoe de problematiek van de digitale kloof maatschappelijk in elkaar zit. De Vlaamse overheid, lokale besturen en het middenveld weten wie, waar en hoe op ingrijpt. We pleiten niet voor nieuwe coördinatiestructuren: wat er is kan perfect werken met een beleidsmodel dat de marsrichting aangeeft. De digitale kloof is een horizontale problematiek die doorheen beleidssectoren snijdt, het heeft dan ook geen zin om een bepaalde beleidssector of organisatie als belangrijkste verantwoordelijke aan te duiden. Het eigenaarschap van de problematiek mag en moet breed gedeeld worden. De opmaak van digitaal actieplan Vlaanderen kan een momentum zijn om dit beleidsmodel neer te leggen. Dit onderzoek presenteert op basis van literatuur een eenvoudige beleidstheorie, waarin een aantal cruciale determinanten worden voorgesteld. Een relatief onontgonnen terrein is de koppeling van het digitale kloof beleid met het beleid rond e-government. Elektronische dienstverlening neemt een steeds belangrijkere positie in, maar mag geen nieuwe bron van uitsluiting vormen. We moeten van multichannel naar multichannel management. Vlaamse overheidsdiensten houden doorgaans meerdere kanalen open en laten zo de keuze aan de klant. Multichannel management gaat echter een stap verder. Organisaties moeten (bepaalde) doelgroepen ook sturen in hun kanaalgebruik, bij voorkeur naar het digitale kanaal.


Book
Schrijven voor het web : een praktische handleiding.
Author:
ISBN: 9058710114 Year: 2003 Publisher: Zaltbommel Thema,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

-58710-11-4


Book
Iedereen : hoe digitale netwerken onze contacten, samenwerking en organisaties veranderen.
Author:
ISBN: 9789047000808 Year: 2008 Publisher: Amsterdam Business Contact,


Book
Projektonderwijs: opzetten en uitvoeren van projektonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9001075800 Year: 1977 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

-07580-0


Book
Vieillir au travail.
Author:
ISSN: 00372641 Year: 2008 Publisher: Bruxelles Service social dans le monde,


Book
Webdesign in de praktijk
Author:
ISBN: 9043001813 Year: 2000 Publisher: Amsterdam Addison Wesley


Book
Internetgids voor de Belgische jurist
Author:
ISBN: 9062159095 Year: 2003 Publisher: Antwerpen Maklu


Periodical
Tips en advies : internet: uw veertiendaagse navigator op de informatiesnelweg
Author:
ISSN: 13717715 13871145 Year: 2016 Publisher: Leuven


Book
Digitale overheden : tussen wensdroom en realiteit.
Authors: --- ---
ISBN: 9071047156 Year: 2001 Publisher: Leuven KUL. Departement communicatiewetenschap,


Book
La presse quotidienne sur internet : analyse comparative des sites belges et des principaux sites étrangers.
Authors: ---
ISBN: 2960022416 Year: 2001 Volume: 2 Publisher: Bruxelles Association belge de documentation,

Listing 1 - 10 of 34 << page
of 4
>>
Sort by