Listing 1 - 10 of 1221 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Groepsdynamica is de studie naar het gedrag en het functioneren van mensen in groepen. Kennis over hoe groepen functioneren en hoe ze zich ontwikkelen is onontbeerlijk voor iedereen die met groepen werkt. Veel vragen die in dit boek aan de orde komen, worden verduidelijkt met praktijksituaties in kaders. Daarnaast worden er onderzoeken op het gebied van groepsdynamica beschreven en wordt er vooruitgeblikt op de toekomst
Social psychology --- Groepswerk --- Groepsdynamiek --- Groepswerk (groepsdynamica) --- groepsdynamica --- Groepswerk (maatschappelijk werk)
Choose an application
Labour market --- Economic law --- Social law. Labour law --- Sociology of work --- European law --- socialezekerheidsrecht --- Social security law --- Labor market --- Labor policy --- Labor mobility --- Job security --- Marché du travail --- Travail --- Main-d'oeuvre --- Sécurité d'emploi --- Politique gouvernementale --- Mobilité --- Flexible work arrangements --- EEC / European Union - EU -Europese Unie - Union Européenne - UE --- 332.811 --- 334.151.50 --- Wekelijkse en dagelijkse arbeidsduur. Deeltijdse arbeid. Flexibiliteit van de arbeid. --- Sociaal beleid : algemeenheden. --- Marché du travail --- Sécurité d'emploi --- Mobilité --- Social security --- European Union countries --- 21st century --- Work --- Social aspects --- Union européenne --- Management --- Wekelijkse en dagelijkse arbeidsduur. Deeltijdse arbeid. Flexibiliteit van de arbeid --- Sociaal beleid : algemeenheden --- Labor market - European Union countries --- Labor policy - European Union countries --- Labor mobility - European Union countries --- Job security - European Union countries --- Flexible work arrangements - European Union countries --- Flexisécurité --- Flexibilité du travail --- Sécurité de l'emploi --- Politique de l'emploi --- Pays de l'Union européenne
Choose an application
Als docent, trainer, leraar of hoe je jezelf ook wilt noemen wil je bij voorkeur leuk en inspirerend lesgeven aan een leuke groep. Als de groep leuk, meewerkend en toegankelijk is, lijkt het halve werk al gedaan en hoef je alleen nog maar een leuk lesprogramma te hebben. Veel negatieve ervaringen op het gebied van lesgeven worden afgedaan met de bewering dat de groep niet leuk was of zelfs ronduit moeilijk. Negatieve ervaringen met groepen kunnen soms vervelende gevolgen hebben. Angst om weer voor de groep te staan, verlies van passie en bevlogenheid kan een eerste aanleiding zijn tot het ontstaan van compassiemoeheid of zelfs een burn-out. De auteur past theorien uit de sociale psychologie toe voor leerkrachten, met het doel lesgeven te vergemakkelijken, en leuker te laten worden Inhoudsopgave : 1 Voor wie doe ik het allemaal? 1.1 Inleiding 1.2 De voorbereiding van de les 1.3 Het maken van lesdoelen 1.4 Het verkennen van de beginsituatie: Aan wie geef ik eigenlijk les? 1.5 Eerste indrukken 1.6 Stereotypering en zelfbevestigende voorspellingen in de klas 1.7 Attributies 1.8 Prestatie-motivatie 1.9 Slot 2 Wie ben ik dat ik dit mag (moet?) doen? 2.1 Inleiding 2.2 De docent in beeld 2.3 Docentkwaliteiten 2.4 Authenticiteit 2.5 Het 'zelf' van de docent 2.6 Het uimodel en veranderen van (docent)gedrag 2.7 Leuker lesgeven en feedback 2.8 Het spanningsveld tussen aansluiten bij de groep en de leiding nemen 2.9 Ontwikkelingsfasen binnen het docentschap 2.10 De automatische piloot 2.11 Zorgen voor jezelf 3 Omgaan met (leuke) groepen in onderwijs 3.1 Inleiding 3.2 Interactie en communicatie in de groep 3.3 Groepscohesie, conformiteit, beinvloeding en besluitvorming 3.4 De ontwikkeling van groepen 3.5 Samenwerkend leren 3.6 Sociale vaardigheden en het nut van een sociale vaardigheidstraining 3.7 Slot 4 Lastige situaties in groepen 4.1 Inleiding 4.2 Lastige situaties 4.3 Paradoxale interventies 4.4 Wat te doen bij ... 4.5 Ervaringen van collega-docenten 4.6 Slot
Leraren. --- Study methods --- lesvoorbereiding --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- Lesgeven --- 454.22 --- Onderwijsstijlen --- Leraren --- Leraar --- Internationalisering --- Directie
Choose an application
Medals --- Plaques, plaquettes --- Grassimuseum Leipzig --- -Plaques, plaquettes --- -Art metal-work --- Glyptics --- Signs and signboards --- Badges of honor --- Medallions --- Art metal-work --- Awards --- Decorations of honor --- Numismatics --- Collections --- Private collections --- Grassi-Museum --- Leipzig. --- Leipzig (Germany). --- -Grassimuseum Leipzig --- Grassimuseum --- Museen im Grassi --- Plaquettes --- Medals - Europe - Catalogs. --- Plaques, plaquettes - Europe - Catalogs.
Choose an application
Kunstnijverheid --- Metaal. Geldstukken en medailles --- plaket --- medaille --- Frankrijk --- Nederland --- Engeland --- Oostenrijk --- Zweden --- Duitsland --- München --- Leipzig --- Medals --- Plaques, plaquettes --- Grassimuseum Leipzig --- -Plaques, plaquettes --- -Art metal-work --- Glyptics --- Signs and signboards --- Badges of honor --- Medallions --- Art metal-work --- Awards --- Decorations of honor --- Numismatics --- Collections --- Private collections --- Grassi-Museum --- Leipzig. --- Leipzig (Germany). --- -Grassimuseum Leipzig --- plaquette --- Grassimuseum --- Verenigd Koninkrijk --- Museen im Grassi --- Plaquettes --- Medals - Europe - Catalogs. --- Plaques, plaquettes - Europe - Catalogs.
Choose an application
Gryphius, Andreas, --- Criticism and interpretation. --- Gryphius, Andreas
Choose an application
Educational psychology --- Teaching --- #GBIB:IDGP --- Didactics --- Instruction --- Pedagogy --- School teaching --- Schoolteaching --- Education --- Instructional systems --- Pedagogical content knowledge --- Training --- Psychology, Educational --- Psychology --- Child psychology --- Educational psychology. --- Teaching.
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 1221 | << page >> |
Sort by
|