Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Janus is een actieve methode geschiedenis voor de 1e graad A-stroom, de 2e graad D-finaliteit en D&A-finaliteit en de 3e graad ASO en TSO/KSO. Janus wil vernieuwing in het geschiedenisonderwijs brengen. Niet meer permanent vraagjes oplossen bij tekstjes, foto's of tabellen, maar meer geschiedenis beleven. Leerlingen moeten terugkoppelen naar vandaag, denkpatronen en levenswijzen achterhalen. In Janus 3 worden de leerlingen meegenomen op een ontdekkingstocht vanaf de val van het West-Romeinse Rijk tot het einde van de Bourgondische hertogen. Ze maken kennis met de Germanen, Noormannen, kruisvaarders en de eerste moslims. Aan de hand van de ontwikkeling van steden, cultuur en de Kerk wordt de geschiedenis verteld van een Europa dat zich klaar maakt om de Nieuwe Wereld te ontdekken.”
Geschiedenis --- Schoolbooks - Didactic material --- Geschiedenis ; secundair onderwijs --- 485.6 --- secundair onder --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- secundair onderwijs --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Doorstroomfinaliteit --- geschiedenis --- didactiek --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer
Choose an application
Janus is een actieve methode geschiedenis voor de 1e graad A-stroom, de 2e graad D-finaliteit en D&A-finaliteit en de 3e graad ASO en TSO/KSO. Janus wil vernieuwing in het geschiedenisonderwijs brengen. Niet meer permanent vraagjes oplossen bij tekstjes, foto's of tabellen, maar meer geschiedenis beleven. Leerlingen moeten terugkoppelen naar vandaag, denkpatronen en levenswijzen achterhalen. In Janus 3 worden de leerlingen meegenomen op een ontdekkingstocht vanaf de val van het West-Romeinse Rijk tot het einde van de Bourgondische hertogen. Ze maken kennis met de Germanen, Noormannen, kruisvaarders en de eerste moslims. Aan de hand van de ontwikkeling van steden, cultuur en de Kerk wordt de geschiedenis verteld van een Europa dat zich klaar maakt om de Nieuwe Wereld te ontdekken.”
Geschiedenis --- Schoolbooks - Didactic material --- Geschiedenis ; secundair onderwijs --- 485.6 --- secundair onderwijs --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- geschiedenis --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Dubbele finaliteit --- Doorstroomfinaliteit --- Arbeidsmarktfinaliteit --- KHM --- geschiedeni --- didactiek
Choose an application
Geschiedenis beleven Janus is geen geschiedenisboek vol ellenlange teksten en invuloefeningen. Activerend werken staat voorop: rollenspellen, alternatieve werkvormen zoals hoekenwerk, begeleid zelfstandig werken ... Janus laat de leerlingen geschiedenis beleven. Historisch referentiekader Janus helpt de leerlingen om een historisch referentiekader opbouwen. Ze ontdekken het onderscheid en de samenhang tussen de vier maatschappelijke domeinen en ze leren reflecteren over de relatie tussen verleden, heden en toekomst. Kritisch nadenken over bronnen Met de herwerking van Janus leren de leerlingen nog meer dan voordien kritisch redeneren over bronnen. In elk hoofdstuk analyseren we minstens één authentieke bron. Het Janusje-van-alles, een handig hulpmiddel om bronnen te analyseren, werd nog uitgebreid.
Geschiedenis --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Doorstroomfinaliteit --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- leerboeken --- secundair onderwijs --- geschiedenis --- 485.6 --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- Geschiedenis. --- Secundair onderwijs.
Choose an application
Geschiedenis --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Dubbele finaliteit --- Doorstroomfinaliteit --- Arbeidsmarktfinaliteit
Choose an application
In de reeks **Janus** bestuderen we de geschiedenis vanaf het ontstaan van de mens tot vandaag: het begin en het - voorlopige - einde. Hierbij proberen we deuren te openen. Deuren die ons meer inzicht verschaffen in het doen en laten van de mens, hoe onze maatschappij in elkaar zit en hoe ze zo is gegroeid. Dankzij dit inzicht zijn we beter gewapend om kritisch te staan in onze maatschappij. Daarom kijken we niet alleen naar achter. Net als de januskop kijken we ook naar voor, naar de toekomst.
Didactics of history --- Didactics of secundary education --- geschiedenis
Choose an application
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|