Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Het assessment heeft als doel om op een aantrekkelijke manier en met zo min mogelijk taalmiddelen een inventarisatie te maken van wat een vrouw aan activiteiten doet, wat ze kan, wat ze wil doen (nu en in de toekomst) en welke stappen nodig zijn om haar wensen te vervullen. 'De deur uit' kan worden ingezet in thuislessen of in groepsactiviteiten naast het gewone materiaal van een taalles of een andere activiteit. Er is niet zozeer sprake van een meting maar van een inschatting, het is geen test. Op het moment dat er een heel klein beetje communicatie in het Nederlands mogelijk is, kan begonnen worden met afname. Het assessment werkt van binnen naar buiten: via foto's wordt de blik eerst binnenshuis en op de huidige leefsituatie van de vrouw gericht en daarna naar buiten. Er zijn in totaal drie trappen waarin geleidelijk meer taal gebruikt wordt: nu - de deur uit - later. Het persoonlijk stappenplan vormt de afsluiting van het assessment. Het materiaal voor de begeleidster bevat een logboek met observatieformulieren en gedetailleerde aanwijzingen bij elke trap voor de uitvoering van de opdrachten.
Choose an application
Bij het leren van de Nederlandse taal vormen de combinaties van woorden die je kunt gebruiken al snel een probleem. Welke woorden passen bij elkaar, en welke betekenis hebben die woorden samen? U leert met behulp van Konnex niet alleen wat deze verbindingen betekenen, maar vooral ook hoe u ze kunt gebruiken. Konnex is geschikt voor cursisten die het Nederlands redelijk beheersen. Het is een goede aanvulling op NT2-lesmethodes.
Choose an application
Ijsbreker is een basisleergang Nederlands als tweede taal. De leergang kent 2 leerlijnen. Leerlijn 1 is bedoeld voor laagopgeleide anderstaligen, gealfabetiseerd in het Latijns schrift. Leerlijn 1 bestaat uit IJsbreker deel 1 en deel 2 (Wonen of Werken in Nederland) Leerlijn 2 is ontwikkeld voor middenopgeleide volwassen anderstaligen met minimaal acht jaar onderwijs tot een afgeronde middelbare beroepsopleiding. Leerlijn 2 bestaat uit Ijsbreker deel 1en deel 2 Werken in Nederland en deel 3 Op Koers. Ijsbreker bestaat uit natuurlijke taal. Dit heeft als gevolg dat er vanaf het begin grammaticaal minder eenvoudige structuren voorkomen. In deel 3 is voornamelijk van authentiek materiaal gebruikgemaakt. De leerstof is thematisch geordend. In deel 3 hebben de thema's te maken met zowel opleiding als werk. Thema's zijn bijv. planning, rekenen, automatisering.In Ijsbreker worden 4 didactische uitgangspunten gehanteerd: receptie voor productie, integratie van de verschillende vaardigheden, zelfstandig werken, herhaling. Bij Ijsbreker verandert de rol van de docent naarmate de cursus vordert. In deel 3 bestaat elk hoofdstuk uit 2 lessen die zelfstandig doorgewerkt worden en 2 met docent in de groep.
Choose an application
Dit is het werkboek van LINK+, de communicatieve en taakgerichte digitale methode om Nederlands te leren. LINK+ is bedoeld voor volwassenen met een meer theoretische achtergrond. Dit papieren werkboek maakt het mogelijk de digitale methode ook in een computerloze les te gebruiken. Het werkboek bevat alle taken uit de themas van LINK+ 0 > A2. Het werkboek is geen aanvulling op of alternatief voor de online cursus.
Adult education. Lifelong learning --- Dutch language --- NT2 ; volwassenonderwijs --- Nederlandse taal
Choose an application
Het materiaal is gemaakt voor allochtone mannen van alle leeftijden. Het gaat om mannen die niet zo actief zijn in de Nederlandse maatschappij en die meestal geen werk hebben. Het eerste doel van het materiaal is de mannen aan te zetten tot zelfreflectie: wie ben ik, waar ben ik goed in en wat wil ik? Het einddoel is dat de deelnemer zelf een cursus of activiteit gaat doen. Het materiaal is een beetje verhalend van opzet. Het is een mix van opdrachten, fotos en informatie die de deelnemer helpen bij het zoeken naar wat hij wil. Er zijn in totaal zes bijeenkomsten die uitlopen op een concreet plan. Het materiaal is niet bedoeld als taalcursus.
Choose an application
Choose an application
Code+ is een methode voor hoogopgeleide anderstaligen om snel en efficiënt Nederlands te leren. Met Code+ leer je Nederlands aan de hand van concrete taaltaken. Je kunt het onder begeleiding van een docent of zelfstandig doorwerken. Code+ bestaat uit vier delen. Met elk deel zet je een niveaustap in het Europees Referentiekader (ERK). Na het doorlopen van de vier delen van Code+ heb je het niveau om deel te nemen aan het Staatsexamen NT2 Programma II. Code+ is ontwikkeld door ervaren docenten van de Universiteit van Amsterdam en de Vrije Universiteit Amsterdam die zelf lesgeven aan hoogopgeleide NT2 cursisten.
Choose an application
CODE is een functioneel-taakgerichte methode voor NT2-onderwijs aan hoger opgeleide anderstaligen. CODE 3 is bedoeld voor gevorderde cursisten. De leerstof in het takenboek wordt gecombineerd met video-, geluids- en oefenmateriaal op cd-rom. Cursisten werken tegelijkertijd aan verschillende vaardigheden. De stof wordt gepresenteerd rond thema's. De thema's in Code 3 zijn: communicatie, natuur in Nederland, regels, gezondheid, economie, kunst en cultuur, wetenschap en techniek, psychologie, politiek en geschiedenis.
Choose an application
Code+ is een methode voor hoogopgeleide anderstaligen om snel en efficiënt Nederlands te leren. Met Code+ leer je Nederlands aan de hand van concrete taaltaken. Je kunt het onder begeleiding van een docent of zelfstandig doorwerken. Code+ bestaat uit vier delen. Met elk deel zet je een niveaustap in het Europees Referentiekader (ERK). Na het doorlopen van de vier delen van Code+ heb je het niveau om deel te nemen aan het Staatsexamen NT2 Programma II. Code+ is ontwikkeld door ervaren docenten van de Universiteit van Amsterdam en de Vrije Universiteit Amsterdam die zelf lesgeven aan hoogopgeleide NT2 cursisten.
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|