Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
De auteurs gaan ervan uit dat jongeren 'mee'krijgen start bij een aanpak die hen uitdaagt de verantwoordelijkheid voor het leren meer in eigen handen te nemen. In plaats van zelf voortdurend het voortouw te nemen, kunnen leraren er zich beter op toeleggen de lerenden aan te zetten tot zelfsturend en samenwerkend leren. Daartoe bestaan er heel wat methodieken en strategieën die zij gaandeweg in de eigen klaspraktijk kunnen inbouwen. Om duidelijk aan te geven dat deze gereedschappen in alle vakken kunnen worden ingezet, is de tekst verrijkt met en reeks concrete illustraties uit de klaspraktijk.
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Onderwijskunde. --- zelfstudie --- HO (hoger onderwijs) --- Teaching --- Educational psychology --- higher education --- didactiek --- Didactic strategies --- Klassenmanagement --- Orde houden ; onderwijs --- #PBIB:+110.62 --- #PBIB:1999.2 --- #A9902A --- 454 --- Klasgebeuren --- Onderwijsbeleid --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Onderwijsleergesprek --- Schoolteams --- Vlaanderen --- Zelfsturend leren --- leren --- onderwijsbeleid --- zelfsturend leren --- 371.395 --- 454.22 --- Leerling --- Leren --- Zelfstudie --- 484.21 --- Onderwijs --- klassenmanagement (ler) --- zelfstandig leren (ler) --- 371.3 --- 454.2 --- Klassebeheer --- Ordeproblemen ; onderwijs --- Relatie onderwijsgevende-leerling --- Zelfstandig leren --- 484.2 --- E100088.jpg --- leerkrachten-leerlingen --- leerpsychologie --- secundair onderwijs --- #gsdbP --- Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Zelfstandig werk --- Didactiek; algemeen --- Onderwijsstijlen --- (zie ook: motivatie (leerling)) --- (zie ook: interactief leren) --- 371.22 --- 159.95 --- 371.1 --- 371.21 --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Studeren --- 489 --- didactisch proces --- onderwijs --- 371.32 --- Leermethoden --- Studiemotivatie (demotivatie van leerlingen, leermotivatie, schoolmotivatie) --- 454.21 ) Zelfsturend leren --- Onderwijsmethoden --- 691 --- Hoger onderwijs; algemeen --- Pedagogie en didactiek --- 484 --- kwaliteitsbewaking --- leerkracht --- management --- studentenbegeleiding --- zelfstandig leren --- Didactiek --- Relatie leraar - leerling --- Opvoeding en onderwijs --- Kinderen en jeugd --- Kinderpsychologie --- Zelfgestuurd onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Jeugd --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Emigratie --- Leermethode --- Jeugdpsychologie --- Jongere
Choose an application
Dit boek is een naslagwerk voor hen die vandaag of morgen in de job van coach stappen, maar daarbij nog nauwelijks in de mogelijkheid verkeerden zich op dat gebied bij te scholen of te laten ondersteunen.
Onderwijs --- Beginnende leraren --- Lerarenbegeleiding --- Personeelsmanagement --- Coaching --- Leraren --- Doceren --- Begeleiding --- Kwaliteitszorg --- Begeleiding ; leerkrachten --- Beginnende onderwijsgevenden ; begeleiding --- Beginnende leraar --- Leraar --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport
Choose an application
Leerkrachten die hun eerste stappen zetten in het onderwijs, kunnen dankbaar gebruikmaken van de ervaringen en de deskundigheid van collega's die al langer in functie zijn. Voorwaarde is dat die collega's over de vaardigheden beschikken om de nieuwkomers te coachen. En ook leerkrachten of andere personeelsleden die een nieuwe taak toebedeeld krijgen, kunnen vaak rijkelijk profiteren van de kennis van meer ervaren collega's. Ook wie al langer aan de slag is als leraar, kan veel voordeel halen uit de 'luisterende aanwezigheid' van zo'n collega-coach. Dit boek beschrijft en bespreekt op een praktijkgerichte manier hoe coaching in al deze situaties kan verlopen. Inhoudsopgave : 1. De plaats van de coach binnen het schoolgebeuren 2. Noden van de beginnende leraar en verwachtingen van de school 3. Coach zijn = kiezen voor een procesmatige aanpak 4. Vaardig worden in de job van coach 5. Zelf vorm geven aan de job van coach
Lerarenbegeleiding. --- Schoolleiding. --- Schoolmanagement.
Choose an application
Inhoud: 1. Het werkterrein en rol van de coach; 2. De noden van de beginnende leraar en verwachtingen van de school; 3. Coach zijn is kiezen voor een procesmatige aanpak; 4. Vaardig worden in de job van coach; 5. Zelf vorm geven aan de job van coach;
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|