Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Task-based language teaching (TBLT) has been attracting the attention of researchers, curriculum developers, teacher trainers and language teachers for many years. However, much of the available literature and research has been from a psycholinguistic perspective, driven by the desire to understand how people acquire a second language. Far less research has been carried out as to whether TBLT works for real teachers and real learners in a classroom environment. This book aims to offer a unique contribution by uniting a discussion of task-based pedagogical principles with descriptions of their application to real life language education problems. It provides an account of the many challenges and obstacles that the implementation of TBLT raises and discusses the different options for overcoming them. The book contains a substantial body of research from Flanders, where the implementation of TBLT has been a nationwide project for fifteen years in primary, secondary and adult education.
psycholinguïstiek --- talenonderwijs --- Psycholinguistics --- taakgericht werken --- didactiek --- Didactics of languages --- Language and languages --- Task analysis in education. --- Langage et langues --- Education --- Study and teaching. --- Etude et enseignement --- Analyse des emplois --- 454.21 --- 456.1 --- 475.2 --- Didactische werkvormen --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Taakgericht taalonderwijs --- Volwasseneneducatie --- Taalonderwijs; methodiek --- Nederlandse taal en letterkunde --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Task analysis in education --- Analysis, Task (Education) --- Foreign language study --- Language and education --- Language schools --- Study and teaching --- Language and languages Study and teaching --- Language and languages - Study and teaching.
Choose an application
De wereld verandert razendsnel. Moet ons onderwijs dan ook niet veranderen? Leren onze kinderen op school nog wel de cruciale dingen die ze nodig hebben in de maatschappij van de 21ste eeuw? Ons onderwijs is voortreffelijk, maar het werkt niet even goed voor alle leerlingen. Hoe kan ons onderwijs ervoor zorgen dat alle leerlingen zich volwaardig ontwikkelen en zich goed voelen op school? Wat is de rol van de leerkracht? En wat is de rol van ouders? En moeten we nu massaal computers en tablets in onze klassen invoeren? Dit boek biedt een antwoord op de grote vragen over het onderwijs van de 21ste eeuw. Geschreven in een heldere taal, opgefrist met concrete ideeën uit de onderwijspraktijk en overgoten met een stevige dosis optimisme. Want ons onderwijs is uitstekend maar het kan nog beter. Beter aangepast aan de moderne tijden, beter voor leerlingen en hun ouders, beter voor leerkrachten. Onderwijs voor de 21ste eeuw is een must voor iedereen die geeft om de kwaliteit van ons onderwijs. Iedereen dus.
Primary education --- Secondary education --- Onderwijsvernieuwing --- Leraar --- Onderwijsfilosofie --- 21e eeuw --- Onderwijs en maatschappij --- 450.46 --- Competenties --- Duurzaamheid --- Evaluatie --- Leraren --- Leren --- Onderwijskwaliteit --- Ontwikkeling van kinderen --- evalueren --- krachtige leeromgeving --- onderwijskunde --- onderwijsvernieuwing --- Evalueren --- Inclusief onderwijs --- Leerstrategieën --- onderwijsfilosofie --- onderwijsvisie --- onderwijskwaliteit --- onderwijsstrategieën --- # BIBC : Academic collection --- Onderwijsfilosofie (Onderwijsvisie) --- Onderwijsstrategieën --- Onderwijsvisie --- 371.012 --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- theoretische onderwijsvernieuwing --- onderwijsonderzoek --- 720 Onderwijs --- Education --- Twenty-first century --- 37.01 --- onderwijs --- eenentwintigste eeuw --- pedagogie --- onderwijspraktijk --- 37 --- 21st century --- Third millennium --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Onderwijs ; theoretische beschouwingen --- Onderwijsvernieuwing. --- Onderwijsvisie. --- Onderwijsstrategieën. --- Onderwijsfilosofie (Onderwijsvisie). --- Sociology of education --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- interactief onderwijs --- lerarenberoep --- evaluatie (onderwijs) --- onderwijsbeleid --- onderwijsorganisatie --- lerarenopleiding --- motiverend onderwijs --- anno 2000-2099
Choose an application
In 2011 voerde het Centrum voor Taal en Onderwijs (CTO) een survey uit waarbij de NT2-lesgevers in Vlaanderen aan het woord gelaten werden. Het CTO wilde weten hoe de NT2-lesgever ten opzichte van alle vernieuwingen staat die de laatste jaren in het veld geïntroduceerd zijn.Wat denkt de NT2-lesgever over deze vernieuwingen? Voert hij of zij ze in de praktijk uit? Waarom wel of niet? Welke ondersteuning is er volgens hen (nog) nodig? 400 lesgevers vulden de vragenlijst in. Het leverde een schat aan informatie op: de NT2-lesgever blijkt enorm gedreven te zijn, heeft kennis van de verwachte vernieuwingen, maar ervaart een enorme nood aan ondersteuning. De onderzoeksgegevens laten zien waarop en hoe men moet inzetten om het NT2-onderwijs te optimaliseren
Choose an application
'Duurzaam Onderwijs' is een blog geschreven door Kris Van den Branden, professor taalkunde en lerarenopleider aan de KU Leuven. Hij is ook de academisch verantwoordelijke van het Centrum voor Taal en Onderwijs en was jarenlang hoofd van het Steunpunt Gelijke Onderwijskansen. In deze blog belicht hij in korte actuele blogberichten de basisprincipes van het duurzaam onderwijs waarin geen talent verloren gaat, energie voor leren hernieuwd wordt en cruciale competenties ontwikkeld worden
Choose an application
In deze bijdrage wordt verslag uitgebracht van een onderzoek naar de percepties van Vlaamse eerste- en laatstejaarsstudenten aan de lerarenopleiding kleuter- en lager onderwijs over taalonderwijs. Er werd nagegaan in welke mate hun percepties onderling verschillen en in welke mate hun percepties verschillen met die van meer ervaren leerkrachten. Zo werd nagegaan in hoeverre de vernieuwing die zich de laatste tien jaar in het onderwijsveld op het vlak van taalvaardigheidsonderwijs heeft voorgedaan, tot in de lerarenopleiding is doorgedrongen.
Choose an application
Task-based Language Teaching (TBLT) has been gaining momentum around the world during the past twenty years. However, particularly lacking in the body of available publications on TBLT is empirical evidence of the actual activity, interaction and learning
Language and languages --- Task analysis in education --- Analysis, Task (Education) --- Education --- Study and teaching
Choose an application
"Bringing together experienced classroom researchers and teacher educators from different countries where tasks are playing an influential role in language education, this collected volume critically explores how TBLT research can engage with pedagogy, and how TBLT pedagogy can engage with research. A defining part of the TBLT project has always been a dual concern - both with the nature and use of tasks in language teaching, and with empirical research to guide and support classroom practitioners, the two concerns suggesting a central and reciprocal relationship between research and pedagogy. However this relationship has at times been unbalanced, and its centrality has sometimes gone by default, problems which this volume aims to address. The introduction proposes criteria to improve the congruence between the research base of TBLT and the concerns and terms of reference of classroom practitioners. Using a range of methodologies, the individual chapters illustrate and explore different aspects of this theme. The book will be of interest to all those wishing to further their understanding of - and/or investigate - the use of TBLT in educational contexts"--
Language and languages --- Second language acquisition. --- Task analysis in education. --- Analysis, Task (Education) --- Education --- Second language learning --- Language acquisition --- Foreign language study --- Language and education --- Language schools --- Study and teaching. --- Language and languages Study and teaching --- Study and teaching
Choose an application
Gelijke kansen in het onderwijs en een hoog niveau van onderwijs aanbieden zijn twee grote aandachtspunten in het onderwijsbeleid. De verschillende bijdragen in deze bundel geven een overzicht van wat er over deze topics reeds wetenschappelijk onderzocht en geschreven is. Een belangrijke vraag waarop de onderzoekers een antwoord willen formuleren is in welke mate deze twee doelstellingen verenigbaar zijn.Onderwerpen die aan bod komen zijn onder meer de rol en invloed van de leraren op de schoolprestaties en de relatie tussen gender en schoolprestaties
Sociology of minorities --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Social policy --- Educational psychology --- Teaching --- Kindergarten --- Primary education --- Educational sciences --- Sociolinguistics --- Feminism --- Equal opportunities --- Gender --- Migration background --- Academic performance --- Teachers --- Motherhood --- Education --- Language acquisition --- Primary education --- Book --- Educational sciences --- United Kingdom --- Finland --- Belgium --- United States of America
Choose an application
Dit boek verzamelt een aantal studies die beschrijven wat leraren en leerders in uiteenlopende educatieve settings precies doen wanneer ze 'taken' integreren in hun lesactiviteiten. Als dusdanig verschaft dit boek waardevolle nieuwe inzichten in de implementatie van taakgericht taalvaardigheidsonderwijs. Het vormt ook een levendige illustratie van hoe concrete onderwijspraktijken de theorievorming en het onderzoek naar een taakgerichte aanpak kunnen sturen.
Choose an application
Dit bronnenboek reikt leraren en directies van basisscholen heel wat concrete ideeën aan om "bruggen te bouwen" tussen de kleuterschool en de lagere school. Die bruggen moeten ervoor zorgen dat kinderen van 6 jaar vlot kunnen doorstromen en in de overgang naar het eerste leerjaar hun leerpotentieel volop kunnen benutten, hun leergierigheid kunnen botvieren en hun leerplezier kunnen behouden. In het inleidende gedeelte wordt kort beschreven hoe het komt dat de overgang van kleuter- naar lager onderwijs voor sommigen erg moeizaam verloopt en welke maatregelen kunnen genomen worden om die overgang vlotter te doen verlopen. Alle ideeën werden ingedeeld in vier categorieën: werken aan een zachte overgang; ontluikende schoolse vaardigheden in het kleuteronderwijs; krachtige werkvormen van het kleuteronderwijs doortrekken naar het lager onderwijs; samenwerkend en klasdoorbrekend leren K3 - L1. Verder bevat het bronnenboek alle activiteitenfiches die op basis van bovenstaande principes werden uitgewerkt tijdens het schooljaar 2007-2008 in zeven Diestse basisscholen. Het boek kan ook volledig als PDF gedownload worden (zie onderstaande link).
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|