Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Het boek is in de eerste plaats gericht op individuele zelfwerkzaamheid en persoonlijke keuzen van leerlingen in verband met de eigen beroepshoudingsontwikkeling. Het eerste deel gaat over opbouw en uitbreiding van het zelfbeeld van de leerling (zelfbeeld, zelfvertrouwen, feedback, de groep, relatie en seksualiteitsbeleving, empathie). Het tweede deel gaat in op de houding in praktijksituaties (grondhouding, kerncriteria bij beroepshouding, gespreksvoering, zorgvuldigheid en aandacht, samenwerken en leiding geven). Het boek is eenvoudig en helder geschreven en bevat veel oefenstof. (Bron: uitgeverscatalogus)
hulpverlening --- beroepskunde --- beroepskunde. --- Beroepskunde. --- Helping behavior --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Study and teaching. --- Study and teaching --- Behavior, Helping --- Human behavior --- Interpersonal relations --- Altruism --- Caring
Choose an application
Social psychology --- zelfkennis --- persoonlijk leven --- sociale psychologie --- feedback --- sociale vaardigheden --- empathie --- zelfzorg --- zelfvertrouwen --- zelfbeeld --- graduaat orthopedagogie --- zelfreflectie --- communicatievaardigheden --- PXL-Ebooks
Choose an application
Aanvullen of aanvallen? is bedoeld om je persoonlijke levensbasis te versterken en begint met de opbouw van een genuanceerd zelfbeeld als een noodzakelijke basis om genuanceerd naar andere mensen en naar situaties te kunnen kijken. Het gaat hierbij om onderwerpen als de positieve en negatieve kant van je vanzelfsprekendheden, ook jezelf kunnen zijn bij het zetten van "een tweede stap" en dat je zelf meer kunt dan je misschien denkt. Omgaan met anderen wordt daarin geleidelijk verwerkt. Hierna wordt ingegaan op gevoelens, de verwerking van moeilijke ervaringen, zoals impasses waarin je kunt terechtkomen, kritisch omgaan met je vanzelfsprekende ideeën en meningen, je willen inleven in de gevoelens en situatie van een ander (empathie) als voorwaarde voor contact, de noodzaak van elkaar bewust waardering geven, kritisch kijken naar kritiek, jezelf kunnen zijn zonder anderen onnodig te kwetsen en een stappenplan om zelfvertrouwen en assertiviteit te versterken. De laatste hoofdstukken gaan over het uitbreiden van je mogelijkheden tot empathie, het voorkomen van sneeuwbaleffecten bij moeilijk gedrag van mensen, streven naar ontwikkelingen, je macht in een bepaalde situatie op een positieve manier gebruiken en dat het waarmaken van goede ideeën niet vanzelf gaat.
Social psychology --- zelfkennis --- persoonlijk leven --- sociale psychologie --- feedback --- sociale vaardigheden --- empathie --- zelfzorg --- zelfvertrouwen --- zelfbeeld
Choose an application
Choose an application
Om goede hulpverleners te kunnen opleiden is het noodzakelijk dat opleidingen ook tijd en aandacht besteden aan de ontwikkeling van de beroepshouding van studenten. Belangrijk hierbij is dat de eigenheid van iedere student centraal staat. Voor een professionele beroepshouding kunnen de gevormde denk- en gedragspatronen die tijdens het leven gevormd worden van positieve invloed zijn, maar ze kunnen ook een goede begeleiding of verzorging in de weg staan.
Sociology of social care --- methoden van het sociaal werk --- Professional ethics. Deontology --- Hulpverlening --- 364 --- #GBIB:IDGP --- 364 Maatschappelijke hulpverlening --- Maatschappelijke hulpverlening --- maatschappelijk werkers --- cliënten-welzijnswerkers --- persoonlijkheidsvorming --- welzijnswerkers, opleiding --- welzijnswerkers --- supervisie --- communicatie in de hulpverlening --- 321.4 --- 460.4 --- attitudevorming --- beroepshouding --- 364.08 --- Agologie (andragogie) --- Attitude --- Beroep --- Sociale vaardigheden --- 361.3 --- 361.05 --- 37.03 --- 371.35 --- 361.2 --- Opleiding en beroep --- Beroep en opleiding --- Maatschappelijk werk --- Praktijk --- Professionele houding --- Beroepshouding --- Teamwerk --- Hulpverleners --- sociale psychologie --- communicatie --- professionaliteit --- Hulpverlener
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|