Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Zicht op techniek geeft een heldere toelichting bij de visie en de doelen van het leerplan, geïllustreerd aan de hand van een groot aantal meteen toepasbare praktijkvoorbeelden. Het cahier biedt ook hulpmiddelen bij een aantal 'knelpunten': inhoudelijke aspecten, vragen over evaluatie, ... De bijlagen bevatten dan weer enkele handige handvaten om afspraken op teamniveau te maken over de inhouden van techniek in het basisonderwijs (een inhoudelijke leerlijn en kijkwijzers voor de leerlingen). Zicht op techniek staat dus garant voor instrumenten en materialen met een hoge directe bruikbaarheid.
Technologische opvoeding --- Basisonderwijs. --- WO (wereldoriëntatie) --- Didactics of technology --- Didactics of social education --- techniek --- Didactics of primary education --- #PBIB:+111.84 --- 476.1 --- wereldoriëntatie --- didactiek --- technologische opvoeding --- kleuteronderwijs --- basisonderwijs --- 471.43 --- Onderwijsleermiddelen (Leermiddelen) --- Techniek --- 476.5 --- Wereldoriëntatie --- 476.65 --- Vakdidactiek : Technologie : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Natuurkennis --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Gemeenschapsonderwijs --- wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Techniek (wetenschap) --- 476.6 --- technisch-technologische opvoeding
Choose an application
Historisch bewustzijn wakkert de burgerzin van leerlingen aan. Het huidige leerplan wereldoriëntatie geeft hierbij al een goede richting, maar er is verfijning, duiding en meer concrete ondersteuning nodig. Geschiedenis moet opnieuw een belangrijke plaats krijgen in het curriculum van elke basisschool en leerkrachten moeten zich bezinnen over zowel aanpak als inhoud. Het ?Pedagogisch Cahier Zicht op historische tijd? geeft leerkrachten meer duidelijkheid over het algemene opzet, de op bouw, de concrete inhoud en de didactische aanpak van historische tijd in de basisschool. In de introductie van het cahier wordt de visie op goed geschiedenisonderwijs geschetst. In de volgende hoofdstukken focussen de auteurs op de wijze waarop het domein historische tijd concreet wordt opgebouwd vanaf het kleuteronderwijs over het eerste leerjaar tot het zesde leerjaar. Bij elk leerjaar staan de auteurs stil bij belangrijke aandachtspunten, zowel qua inhoud als aanpak. De Pedagogische begeleidingsdienst van het GO! biedt met dit cahier ook methodieken aan die geschiedenisonderwijs in de lagere school boeiend en afwisselend maken en meer leerlinggericht en leerlinggestuurd. (Bron: uitgever)
geschiedenis --- lager ond --- didactiek --- 476.1 --- wereldoriëntatie --- kleuteronderwijs --- basisonderwijs --- 476.4 --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- WO (wereldoriëntatie) --- Didactics of social education --- Geschiedenis ; basisonderwijs --- Gemeenschapsonderwijs --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Historisch tijdsbesef --- Wereldoriëntatie --- Geschiedenis --- Didactics of history --- geschiedenisonderwijs --- onderwijsmethoden --- wereldoriëntatie --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|