Listing 1 - 10 of 208 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Foreign trade policy --- Buitenlandse handel --- Buitenlandse politiek --- Commerce extérieur --- Politique extérieure --- International commerce --- 339.5 --- Handel 339 --- Internationaal (100) --- AA / International- internationaal --- 337.0 --- 334.153.1 --- 382.30 --- Europese Unie --- douane --- economische organisaties, internationaal --- handel, internationaal --- handelspolitiek, internationaal --- invoer --- protectionisme --- uitvoer --- E090064.jpg --- Handel --- Handelspolitiek ; EU --- Buitenlandse handel. Internationale handel. Ruilvoet --- Douane: algemeenheden. Theorieën. --- Handel, douanetarief en handelsakkoorden in de Europese Gemeenschappen. --- Handels- en wisselpolitiek in hun verband met de buitenlandse handel: algemeenheden. --- 339.5 Buitenlandse handel. Internationale handel. Ruilvoet --- Handel, douanetarief en handelsakkoorden in de Europese Gemeenschappen --- Douane: algemeenheden. Theorieën --- Handels- en wisselpolitiek in hun verband met de buitenlandse handel: algemeenheden --- 340 --- handelspolitiek --- internationale handel --- economie --- économie
Choose an application
46-3
Orthopedagogics --- dyscalculie --- leerstoornissen --- orthopedagogiek --- Rekenstoornissen --- Kinderen met leerproblemen --- Dyscalculie ; kinderen --- #KVHB:Rekenstoornissen --- Acalculia in children --- Treatment --- Therapie --- Dyscalculie --- Rekenstoornis --- rekenstoornissen --- kinderen met leerproblemen
Choose an application
Dysorthografie (problemen hebben met spellen) en dyslexie (problemen hebben met lezen) komen vaak samen voor en worden daarom samen behandeld. Dit boek licht recente visies op de behandeling van dysorthografie en dyslexie toe. Via in detail uitgeschreven therapeutische sessies komen de therapeut, het kind en ook de ouders in beeld. De auteur geeft aan hoe ouders als cotherapeut kunnen worden ingeschakeld, zowel tijdens de sessies als thuis, door bijvoorbeeld dagelijks een korte oefenperiode in te lassen met hun kind. Een andere troef is de grote domeinspecificiteit van de sessies. De oefeningen zijn stap voor stap uitgewerkt en gekaderd binnen specifieke doelstellingen. Ze zijn erop gericht zo veel mogelijk in te oefenen, vooral van de metafonologe kennis en het snel serieel (letter) benoemen. De therapeutische sessies kunnen worden toegepast bij kinderen vanaf het eerste leerjaar/groep 3 tot en met bij volwassenen.
leesproblemen --- leerstoornissen --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- schrijfproblemen --- dyslexie --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Schrijfstoornissen --- 464.1 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Schrijfproblemen --- Spellingproblemen(Kinderen met spellingproblemen) --- Dyslexie --- Dysorthografie --- Oefeningen --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- Dyslexic children --- Ability testing --- Handbooks, manuals, etc. --- Education --- Case studies --- Dyslexia --- Treatment --- departement Gezondheidszorg 10 --- dysorthografie --- Therapie
Choose an application
De auteur brengt zijn ideeën naar voren omtrent de diagnose en de behandeling van kinderen met dyscalculie. Daarbij legt hij het accent op de samenwerking tussen ouder, leerkracht en therapeut. Voor in het boek is een inhoudsopgave te vinden, waarin te zien is dat het boek in twee delen is opgesplitst. Het eerste deel gaat over het (h)erkennnen van dyscalculie en het tweede deel over de behandeling. Het boek is gemakkelijk te lezen door de heldere woordkeus en het gebruik van veel voorbeelden en veel duidelijke tussenkoppen. De schrijver is vaag over de gebruikte bronnen bij het samenstellen van het boek. Er is geen literatuurlijst aanwezig. Over de Belgische schrijver is weinig informatie te vinden. Bedoeld voor mensen die te maken hebben of interesse hebben in kinderen met dyscalculie. © NBD Biblion - M. Dahmen
Orthopedagogics --- dyscalculie --- leerstoornissen --- orthopedagogiek --- Math anxiety --- kinderen --- Dyscalculie --- Kinderen --- 464.2 --- #KVHB:Dyscalculie --- Kinderen met rekenproblemen --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
?Ga studeren, en doe je best? zei moeder.Een mantra dat nu misschien zelfs actueler is dan ooit. Op de vraag: ?Hoe doe je dat?, volgde doorgaans een onoverzichtelijk gevarieerd advies. Goedbedoeld, helaas niet steeds praktisch bruikbaar. Vandaag kunnen we gelukkig veel beter!Met 40 jaar academische expertise in leren en geheugen, helemaal toegespitst op onze schoolgaande jeugd, met neuropsychologie in de achtergrond, werd een eenvoudige, efficiënte methode ontwikkeld. En omdat eenvoud de ware aard der dingen is, willen we je graag deze sleutel tot succes meegeven.Geen filosofie of wishful thinking, geen tijdrovend verhaal. Wel concreet, bijna tastbaar, en uitgetest tot in universitaire cursussen toe. In de achtergrond draait de wetenschappelijk onderbouwde ERT of Expanded Rehearsal Technique, maar ditmaal verfijnd als een Zwitsers horloge.Kostbaar.Met het aanleren van deze methode start je best op jonge leeftijd: vijfde, zesde leerjaar, eerste graad secundair onderwijs. Net zoals bij het voetbal heb je een trainer of coach. Leerkrachten en ouders bezitten deze capaciteiten. Leren wordt hiermee tot een sport. Niet zonder inspanning, maar wel met resultaat. Heerlijk dat Je dit kan, met een diploma als trofee.Een joint venture!Ludo Cuyvers als docent en therapeut.40 jaar begeleidt hij kinderen met dyslexie, dysorthografie, dyscalculie en leerstoornissen. In talrijke graduaatsopleidingen, postgraduaatsopleidingen, boeken, lezingen, en publicaties geeft hij collega?s en leerkrachten honderden handvaten om hun hulp te optimaliseren.In het boek Leren een spel, studeren een sport komt het vuurwerk tot een apotheose. Met een juiste methode train je je geheugen. Je wordt sterker, net als bij fitness. Je gaat gemakkelijker leren, het kost minder inspanning en toch is de opbrengst vele malen groter!Bron: http://www.maklu.be/MakluEnGarant/BookDetails.aspx?id=9789044136616
studiebegeleiding --- 371.21 --- Affective and dynamic functions --- Cognitive psychology --- Study methods --- Didactics --- leerpsychologie --- motivatie --- studeren --- leren --- studiemotivatie --- Studiemethoden --- PXL-Education 2020 --- leerlingenbegeleiding --- leren leren --- Studiebegeleiding --- Studiemotivatie --- Studievaardigheden --- Leren --- Motivatie ; onderwijs --- Studiemethode
Choose an application
Globalization --- Wages --- #SBIB:327.1H10 --- #SBIB:327.4H60 --- 338.021 --- 338.32 --- 382.11 --- ASI / Asia - Azië - Asie --- BE / Belgium - België - Belgique --- EEC / European Union - EU -Europese Unie - Union Européenne - UE --- PH / Philippines - Filippijnen - Philippines --- TH / Thailand - Thailande --- VN / Vietnam --- Global cities --- Globalisation --- Internationalization --- International relations --- Anti-globalization movement --- Compensation --- Departmental salaries --- Earnings --- Pay --- Remuneration --- Salaries --- Wage-fund --- Wage rates --- Working class --- Income --- Labor costs --- Compensation management --- Cost and standard of living --- Prices --- Internationale betrekkingen: theorieën --- Derde wereld: ontwikkeling, sociale verandering: algemeen --- Theorie van de lonen --- Vestigingsplaats en specialisatie van de productie. Ondernemingscentra --- Theorie van het internationale evenwicht. Economische onafhankelijkheid van een natie. Globalisering. Mondialisering --- Europe --- Southeast Asia --- Economic conditions --- Social conditions. --- Economic conditions. --- Foreign trade. International trade --- International economic relations
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 208 | << page >> |
Sort by
|