Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In het project 'CVO Inclusief' werd door verschillende partners onderzocht wat nodig is om opleidingen in de Centra voor Volwassenenonderwijs (CVO) open te stellen voor personen met een verstandelijke beperking. Hiervoor werden proeftrajecten opgericht in twee CVO's in verschillende opleidingen. Dit draaiboek beschrijft een aantal stappen die CVO's kunnen doorlopen om hun opleiding inclusiever te maken. Bij elke stap worden aandachtspunten en tips meegegeven die kunnen helpen om die stap op een goede manier te realiseren. Voorafgaand aan het stappenplan vind je een situering van het begrip verstandelijke beperking en de betekenis van inclusie en inclusief onderwijs voor personen met een verstandelijke beperking.
Choose an application
Het doel van dit eindwerk is het verder automatiseren van de inpaklijn voor kroketten. Meer specifiek is onze taak erop gericht op het maken van een machine, die de kroketten in een doos deponeert. In een eerste deel zullen we het bedrijf McCain Foods voorstellen. Ook geven we een omschrijving van de globale werking van de ganse productielijn voor de vervaardiging van kroketten. In een tweede deel krijgen we te maken met de verschillende problemen. Hierop geven we een oplossing en een beschrijving van de gebruikte onderdelen om de oplossingen te realiseren. In een derde deel stellen we een programma op dat voor een juiste besturing van de machine zal zorgen. Ook geven we de elektrische - en pneumatische schema' s weer. Als laatste is er nog aandacht gewijd aan een kosten - baten en een storingstabel. Ook kan men in de bijlagen een stuklijst en technische tekeningen terugvinden.
Choose an application
Choose an application
Haanstra, Bert --- Biographies --- Films --- Films cinématographiques --- Haanstra, B. --- Levensbeschrijvingen --- #gsdbA --- 798.53 --- Haanstra, Ben --- cineasten --- film --- regisseurs --- film, cineasten --- Motion picture producers and directors --- Directors, Motion picture --- Film directors --- Film producers --- Filmmakers --- Motion picture directors --- Moviemakers --- Moving-picture producers and directors --- Producers, Motion picture --- Biography --- Haanstra, Bert. --- Haanstra, Albert --- filmgeschiedenis --- filmregisseurs --- Nederland --- twintigste eeuw --- documentaire --- Haanstra Bert --- 791.471 HAANSTRA --- CPP --- Persons
Choose an application
Choose an application
Kinderen met een beperking willen hetzelfde als alle andere kinderen: leren, spelen, sporten, plezier hebben met vrienden, onafhankelijk zijn en deel uitmaken van de samenleving. Ontwikkelingsproblemen worden al snel gelinkt aan de kindertijd, maar de gevolgen lopen vaak verder in de adolescentie en volwassenheid. De nood aan ondersteuning blijft dan ook bestaan.Ergotherapie en ontwikkelingsproblemen. Basisboek voor kwaliteitsvolle hulpverlening vertrekt vanuit het Person Environment Occupation-model. De nadruk ligt op de mogelijkheden van personen met ontwikkelingsproblemen en het creëren van kansen om die mogelijkheden te benutten. Ondersteuning op maat, cliënt- en contextgerichtheid zijn ingrediënten voor een maximale fit tussen de persoon, zijn omgeving en de activiteiten, met maximale participatie als ultieme doel.Dit boek vertrekt vanuit handelingsproblemen binnen verschillende levensdomeinen en legt in casusvoorbeelden de link met problematieken en diagnoses. Zo krijgt de ergotherapeut een basis om de dagelijkse praktijk te onderbouwen en kennis te delen met collega?s.De auteurs hebben dit boek verrijkt met duiding, extra informatie, casussen en oefeningen in de digitale leeromgeving Sofia. Je vindt er ook referentiefiches van de ontwikkelingsproblemen. Ergotherapie en ontwikkelingsproblemen is het resultaat van een constructieve samenwerking tussen de hogescholen, het werkveld en de beroepsvereniging. Het maakt deel uit van de ergotherapie-reeks, samen met Ergotherapie in de gerontologie (L. De Coninck, 2013), Ergotherapie in de geriatrie (K. Geenen, 2018) en Ergotherapie in de fysieke revalidatie (A. Dejager, L. Debackere, G. Steyaert, 2018).
Physiotherapy. Alternative treatments --- kinderen met een beperking --- ontwikkelingsstoornissen --- ergotherapie --- hulpverlening --- ontwikkelingsproblemen --- 605.32 --- Fysiotherapie. Alternatieve geneeswijzen --- Ergotherapie. --- Ergotherapy --- Ontwikkelingsstoornissen --- Ergotherapie --- Kinderen met een beperking --- Ontwikkelingsproblemen --- Cursus bachelor in de Ergotherapie --- ergotherapeutische modellen --- PXL-Healthcare 2019 --- PXL-Handboeken --- Ontwikkelingsprobleem --- Bachelor in de ergotherapie
Choose an application
Choose an application
Kinderen met een beperking willen net hetzelfde als alle andere kinderen: leren, spelen, sporten, plezier hebben met vrienden, onafhankelijk zijn en deel uitmaken van de samenleving. Ontwikkelingsproblemen worden al snel gelinkt aan de kindertijd, maar de gevolgen lopen vaak verder in de adolescentie en de volwassenheid. De aard van de activiteiten verandert dan wel, de nood aan ondersteuning om volwaardig te participeren blijft bestaan. Dit boek vertrekt vanuit een visie op ergotherapie op basis van het Person Environment Occupation model. Het accent ligt op de mogelijkheden van personen met ontwikkelingsproblemen en het creëren van kansen om deze mogelijkheden te benutten. Ondersteuning op maat, cliënt- en contextgerichtheid zijn ingrediënten voor een maximale fit tussen de persoon, zijn omgeving en de activiteiten, met maximale participatie als ultieme doel. Het boek vertrekt vanuit handelingsproblemen binnen verschillende levensdomeinen en legt in korte casusvoorbeelden de link met problematieken en diagnoses. Zo geeft het een basis aan de ergotherapeut om de dagelijkse praktijk te onderbouwen en kennis te delen met collega's. Ergotherapie en ontwikkelingsproblemen is het resultaat van een constructieve samenwerking tussen de hogescholen, het werkveld en de beroepsvereniging. Ergotherapie ; kinderen
ontwikkelingsstoornissen --- ontwikkelingsproblemen --- kinderen met een beperking --- Ontwikkelingsproblemen - Ontwikkelingsstoornissen --- Kinderen met een beperking --- Ontwikkelingsproblematiek --- Ergotherapie --- 615.8 --- 605.32 --- ergotherapie --- kinderen --- hulpverlening --- Ontwikkelingsproblemen --- Internationale Classificatie voor het menselijk Functioneren --- ontwikkeling --- ontwikkeling. --- Ontwikkeling. --- orthopedagogiek --- snoezelen --- Orthopedagogics --- bewegingsstoornissen --- basale stimulatie --- Ergotherapy --- Handbooks, manuals, etc. --- PXL-Healthcare 2014 --- ICF; International Classification of Functioning --- ergotherapeutische modellen --- Ontwikkelingsprobleem --- International Classification of Functioning, Disability and Health
Choose an application
‘Sherborne Bewegingspedagogiek' is gericht op het stimuleren van de ontwikkelingsmogelijkheden van zowel kinderen als volwassenen door middel van beweging. De bewegingspedagogiek streeft, naast de klassieke motorische en de cognitieve ontwikkeling, vooral doelstellingen op sociaal-emotioneel vlak na. Het ontwikkelen van een positief zelfwaardegevoel en het ontwikkelen van de bekwaamheid om relaties aan te gaan en met anderen te communiceren staan daarbij centraal. Het boek wil zowel de ervaren als de onervaren Sherborne-begeleider prikkelen om de methode op diverse manieren uit te proberen. Sherborne is een Britse lerares lichamelijke opvoeding die een ontspannende methode van beweging en opvoeding ontwikkelde, die behalve op motorisch, ook op cognitief, sociaal en emotioneel vlak tot een positief zelfbeeld zou moeten leiden. De meeste leraren lichamelijke opvoeding streven trouwens dezelfde doelstellingen na, maar leggen meer nadruk op fysieke inspanningen. De auteurs zijn aanhangers van Sherborne. Zij filosoferen veel over zaken zoals bewust worden van het centrum van het lichaam, van de gewicht dragende en perifere delen, de relatie met anderen, evalueren met uitsluitend positieve aanmoedigingen. Ze zijn ervan overtuigd dat veel bewegen bij peuters en kleuters gunstig is voor het leren spreken en voor de totale ontwikkeling van het kind. Maar de methode is voor verschillende, uiteenlopende groepen geschikt, zoals ook ouderen. Het boek telt veel foto's, zodat iedere opvoeder ermee kan werken. Een aanmerking: de oefeningen zijn te 'passief' voor beweeglijke kinderen in lager en middelbaar onderwijs: die hebben behoefte aan meer inspanning tijdens de lessen lichamelijke opvoeding. Achterin een literatuuropgave en verwijzingen naar websites, organisaties en dvd's. Met name bedoeld voor leerkrachten lichamelijke opvoeding in het lager en voortgezet onderwijs.
Ontwikkeling --- Bewegingsopvoeding. --- Sherborne. --- Beweging. --- Educational sciences --- bewegingsspelen --- motorische ontwikkeling --- bewegingsopvoeding --- Affective and dynamic functions --- psychomotoriek --- Sherborne, Veronica --- Bewegingsopvoeding --- Sherborne bewegingsmethode --- Sherborne --- bewegingspedagogiek --- ergotherapie --- lichamelijke opvoeding --- 477.8 --- Veronica Sherborne --- didactiek --- 612.3 --- Bewegingstherapie --- Sherborne movement --- Motorische ontwikkeling --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Bewegingsonderwijs --- 615.853 --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs --- Motoriek --- 159.94 --- 456.78 --- 477.83 --- Bewegingsopvoeding; ba.o. --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs --- orthopedagogiek --- Sherborne Veronica --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- motoriek --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Fysiotherapie - Kinesitherapie --- 376 --- Movement therapy for children --- Handbooks, manuals, etc. --- Motor ability in chidren --- PXL-Education 2013 --- basisonderwijs --- bewegingsexpressie --- Bewegingsopvoeding; ba.o --- Ontspanningsoefeningen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Ontwikkelingsgerichte activiteiten --- Sherborne-therapie --- Ontspanningsoefening --- Ontwikkelingsgerichte activiteit
Choose an application
Lichamelijke opvoeding --- Sherborne-therapie --- Didactiek --- Orthodidactiek --- Kind met een handicap --- Bewegingstherapie --- Motoriek --- Orthopedagogiek
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|