Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek is een handboek. Een handboek is net zoiets als een woordenboek. Daarin zoek je iets op als je het nodig hebt. In dit boek zoek je geen woorden op, maar vaardigheden. Op school maar ook vaak thuis ben je bezig met leren en ga je opdrachten uitvoeren. Omdat te doen, heb je vaardigheden nodig. Een vaardigheid wil zeggen: iets op een goede manier doen. Zo spreken we bijvoorbeeld over spreekvaardig of hulpvaardig. Ook leren kun je op een goede manier doen. De vaardigheden die je daarvoor nodig hebt, vindt je in dit boek. Zo zijn er vaardigheden om te leren en om te sommen en werkstukken te maken. Ook vind je in dit boek vaardigheden om op eengoede manier met elkaar om te gaan. Bij dit boek hoort een leerboek. In dat leerboek leren we je hoe je het beste met vaardigheden werkt, hoe je op een goede manier kunt leren en met elkaar kunt omgaan.
Choose an application
Onderwijs moet mensen vormen die zichzelf iets kunnen leren. Studenten 'leren' ook beter als ze actief en zelfstandig leren. Dit geeft aanleiding tot een nieuwe vorm van onderwijs, waarbij het accent verschuift van kennisoverdracht naar 'leren leren', van leerstofgericht naar leerprocesgericht. In dit boek staan de kennisonderdelen die nodig zijn voor het lesgeven volgens deze systematiek. Er worden ook een aantal instrumenten beschreven die ingezet kunnen worden bij de begeleiding van zelfstandig lerende leerlingen.
Secondary education --- didactische processen --- zelfstudie --- leren leren --- Study methods --- Didactic strategies --- 37.041 --- 371.31 --- 373.5 --- 450.8 --- Begeleiden --- Inzicht --- Leerprocessen --- Leerstijlen --- Logboeken --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Schoolboeken --- Toetsing --- Zelfstandig leren --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- zelfstandig leren --- Studiemethodiek --- Didactische werkvormen --- Secundair onderwijs --- Methodiek van het studeren --- Zelfstudie --- Zelfstandig werken --- Onderwijsstrategieën --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- Hoger onderwijs --- Zelfstandig werk (onderwijs) --- Leerproces --- Didactische werkvorm --- Onderwijsstrategie
Choose an application
Gids voor leerlingen in de Tweede Fase van het HAVO en VWO. Door de studiehuisgedachte verandert het leren van leerstofgericht naar leerprocesgericht. Het toepassen van vaardigheden neemt daarin een wezenlijke plaats in. Komen aan bod: Zelfstandig leren - Omgaan met informatie - Onderzoek doen - Problemen oplossen - Samenwerken
Secondary education --- vaardigheidsonderwijs --- didactische processen --- zelfstudie --- Didactic evaluation --- Didactic strategies --- Research on teaching --- Study methods --- secundair onderwijs --- informatievaardigheden --- zelfstandig leren --- probleemoplossend denken --- coöperatief leren --- onderzoek --- Schoolbooks - Didactic material --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- informatievaardigheid --- samenwerkend leren --- scripties --- 484.2 --- Leerlingen --- Vaardigheden --- Didactiek: sec.onderwijs --- Vaardigheden: sec.onderwijs
Choose an application
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|