Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (1)

Hogeschool Gent (1)

Odisee (1)

UCLL (1)

UGent (1)


Resource type

object (2)

book (1)

dissertation (1)


Language

Dutch (4)


Year
From To Submit

2010 (1)

1981 (1)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Dissertation
Mannenemancipatie : een onderzoek naar emancipatie en mannelijk gedrag, een overzicht van een beweging
Authors: ---
Year: 1981

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Object
Auschwitz : Hoe leg je het uit aan jongeren?
Authors: --- ---
Year: 2010 Publisher: Brussel Vlaamse overheid. Departement onderwijs en vorming

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit didactisch pakket, ontwikkeld in het kader van het onderwijsproject 'Auschwitz in gedachtenis', biedt leerkrachten en jeugdwerkers een nieuw wapen in de strijd tegen racisme en onwetendheid. Het pakket is bedoeld voor leerlingen van het derde jaar van de derde graad BSO en sluit aan bij de eindtermen van het project algemene vakken en de vakoverschrijdende eindtermen burgerzin. Met treffende beelden en straffe uitspraken wil men jongeren sensibiliseren voor de thema's 'jodenvervolging', 'holocaust', 'nazisme' en 'politieke gevangen'. Het is ook de bedoeling dat jongeren leren afstand nemen van valse voorspellingen en vooroordelen, dat ze competenties ontwikkelen die hen in staat stellen op een constructieve en kritische wijze deel te nemen aan het maatschappelijk leven.

Keywords


Object
Auschwitz : hoe leg je het uit aan jongeren?
Authors: --- ---
Publisher: Brussel Brussel Mechelen Vlaamse overheid, Departement Onderwijs en Vorming Auschwitz in Gedachtenis - Stichting Auschwitz vzw Jeugd&Vrede vzw

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Om met jongeren (vooral diegenen uit technisch en beroepsonderwijs, 12 tot 18 jaar) na te denken over OORLOG, werd een tafeltentoonstelling gemaakt. Inhoudelijk komen volgende thema's aan bod: WOI, periode tussen WOI en WOII, opkomst van Hitler, Duitse inval en begin WOII, de bezetting, Holocaust en de kampen, bevrijding van kampen en einde WOII, processen van Nurnberg en ontstaan van VN. Bij elk thema bieden we een sterk beeld (historisch fotomateriaal) dat telkens met één slagzin wordt benoemd. En bij elk beeld komt een heel beperkte uitleg en een vraag. (de aandacht van de jongeren moet opgewekt worden door een heel sterk beeld). Bron: https://tumult.be/nieuws/auschwitz-hoe-leg-je-het-uit-aan-jongeren


Book
Auschwitz : hoe leg je het uit aan jongeren? Handleiding
Authors: --- --- --- --- --- et al.
Publisher: Brussel : Vlaamse Overheid Departement Onderwijs en Vorming,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Auschwitz

Listing 1 - 4 of 4
Sort by